سرنگونی پهپاد‌هایی که قصد حمله به یک پایگاه هوایی عراق را داشتند

© Fotolia / Sergeyسرنگونی پهپاد‌هایی که قصد حمله به یک پایگاه هوایی را داشتند
سرنگونی پهپاد‌هایی که قصد حمله به یک پایگاه هوایی را داشتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
پهپادهایی که قصد حمله به یک پایگاه هوایی در عراق را داشتند، سرنگون شدند.

اسپوتنیک - خبرگزاری عراق (INA) به نقل از بیانیه نهادهای امنیتی این کشور گزارش داد، دو هواپیمای بدون سرنشین که قصد حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق را داشتند، سرنگون شدند.

بر پایه این بیانیه، سامانه‌های پدافند هوایی در این پایگاه هوایی موفق شدند یک هواپیمای بدون سرنشین را یکشنبه شب سرنگون کنند.

پایگاه عین الاسد در 160 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است. در ژوئن سال گذشته، نماینده رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، یحیی رسول گفت که این تنها پایگاه در کشور است که ارتش ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری ایالات متحده، در آن باقی ماده است.

در 5 ژانویه سال 2020، پارلمان عراق با اکثریت آرا به عقب نشینی نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین در مورد بازنگری در قالب همکاری با ائتلاف ضد تروریستی بین‌المللی به رهبری آمریکا تصمیم گیری کرد. این اقدامات پاسخی به عملیات آمریکا در منطقه فرودگاه بین‌المللی بغداد بود که در نتیجه آن در شب 3 ژانویه همان سال ژنرال ایرانی، فرمانده نیروهای ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قاسم سلیمانی و معاون رئیس شبه نظامیان شیعه عراق، ابومهدی المهندس کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала