چین، آمریکا را به ساخت سلاح های بیولوژیکی متهم کرد

© AP Photo / Ng Han Guanچین، آمریکا را به ساخت سلاح های بیولوژیکی متهم کرد
چین، آمریکا را به ساخت سلاح های بیولوژیکی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
چین براساس تجربه نازی های ژاپنی، آمریکا را به ساخت سلاح های بیولوژیکی متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا بر پایه تجربه نازی های ژاپنی از واحد 731 در جنگ جهانی دوم بر روی جنگ افزارهای بیولوژیکی کار می کند. 

به گفته وی، پکن خواستار توضیحاتی واشنگتن درباره شیوع ویروس ناشناخته در "ویرجینیا" است که کمی قبل تر از همه گیری جهانی کرونا رخ داده است.

چین رکورد ساخت  راکتور همجوشی هسته ای را شکست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
چین رکورد ساخت راکتور همجوشی هسته ای را شکست

این بیانیه پس از آن اعلام شد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، اطلاعات نشت ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین اعلام کرد و به طور غیرمستقیم به نشانه های منشا مصنوعی COVID-19 اشاره کرد.

چین نیز به نوبه خود اطمینان دارد که سلاح های بیولوژیکی در آزمایشگاه نظامی "فورت دیتریک" در حال مطالعه است، زیرا براساس اعلام چونینگ، یک بیماری کشنده که بر روی شش ها تأثیر می گذارد، عمدتا در مجاورت این آزمایشگاه ثبت شده است.

به گفته پکن، پس از جنگ جهانی دوم، دانشمندان نازیست ژاپنی "واحد 731" که تحقیقاتی را در مورد سلاح های بیولوژیکی بر روی افراد زنده انجام داده بودند، گرفته شده است.

پیش از این، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، با انتشار این خبر كه جامعه اطلاعاتی آمریكا در مورد منشا آزمایشگاهی ویروس كرونا كه عامل همه گیری جهانی است، به نتیجه نهایی نرسید.

بایدن از سازمان اطلاعات خواست تا کار جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی را که به درک این موضوع کمک می کند، تشدید کند و ظرف 90 روز نتایج را به وی اعلام کنند.

رئیس کاخ سفید در ادامه گفت؛ اگر در یک دوره مشخص، سازمان اطلاعات جزییاتی تازه ای را بدست نیاورد، وی گزارشی درباره منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا منتشر می کند.

در ژانویه 2021، گروهی از دانشمندان سازمان بهداشت جهانی برای بازرسی وارد شهر "ووهان" شدند و از یک آزمایشگاه محلی ویروس شناسی بازدید کردند. در گزارش نهایی، کارشناسان نسخه منشأ مصنوعی SARS-CoV-2 را رد کردند.

برپایه اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از 170 میلیون نفر به بیماری ویروس کرونا در سراسر جهان در کل دوره شیوع این بیماری شناسایی شده و نزدیک به 3.7 میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала