ناسا آماده گفتگو با روسیه در مورد چشم انداز اکتشافات در سیاره زهره است

© AP Photo / NASA / JPL-Caltechناسا آماده گفتگو با روسیه در مورد چشم انداز اکتشافات در سیاره زهره است
ناسا آماده گفتگو با روسیه در مورد چشم انداز اکتشافات در سیاره زهره است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
یک مقام ناسا، آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد : ناسا آماده است با روسیه درباره طرح های آتی برای اکتشافات سیاره زهره گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "ما در مورد تعریف اهداف مشترک برای برنامه  Venera-D تبادل نظر عالی داشتیم و از فرصت های آینده برای ادامه بحث متخصصان خود درباره برنامه های مربوط به سیاره زهره استقبال می کنیم."

زهره – سیاره روسی+ فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2018
گزارش و تحلیل
زهره – سیاره روسی+ فیلم

وی گفت: "طی چند سال گذشته، ناسا در حال شناسایی مناطق مورد علاقه متقابل در زمینه اکتشافات سیاره ای، به ویژه در رابطه با سیاره زهره بوده است."

سخنگوی ناسا گفت: "با اعلام اعزام دو فضا پیمای جدید به زهره در پایان این دهه در چهارشنبه گذشته ، ما از ورود به دوره جدیدی از اکتشافات در این سیاره که به آن علاقمندی مشترکی داریم،  بسیار خوشحالیم".

این هفته ، ، بیل نلسون ، رئیس جدید ناسا اعلام کرد که ایالات متحده در حال آماده سازی دو مأموریت اکتشافی در سیاره زهره است: کاوشگر "داوینچی +" جو این سیاره را بررسی می کند و ماهواره Veritas نقشه زمین شناسی زهره را تهیه می کند.

دیمیتری روگوزین رئیس روس کاسموس ، شرکت دولتی فضایی روسیه در این رابطه اظهار داشت پروژه ایستگاه بین سیاره ای Venera-D می تواند به درخواست دانشمندان روسی دوباره به یک پروژه مشترک روسی-آمریکایی تبدیل شود.

مأموریت Venera-D فرود یک ایستگاه برای حضور طولانی مدت در سیاره زهره را پیش بینی می کند. این پروژه از سال 2013 با وقفه ای کوتاه در سال 2014 به عنوان یک پروژه مشترک اجرا شده است است. با این حال شرکت دولتی فضایی روسیه بعداً  اعلام کرد Venera-D یک پروژه ملی با مشارکت احتمالی جزئی شرکای خارجی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала