قطر: تا زمانی‌که مسئله فلسطینیان حل نشود، روابط خود را با اسرائیل عادی نخواهیم کرد

© Photo / Doha SamВид на город Доха
Вид на город Доха - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
وزیر خارجه قطر تأکید کرد تا زمانی که مسئله فلسطینیان با ‌ اسرائیلی ها برطرف نشود، هیچ‌گونه عادی‌سازی در روابط میان قطر و اسرائیل صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر روز گذشته (جمعه) در مصاحبه‌ با شبکه آمریکایی «سی ان بی سی» تصریح کرد تا زمانی که مسئله فلسطینیان با  اسرائیلی ها رفع نشود، بعید است که هرگونه عادی‌سازی روابط بین قطر و اسرائیل صورت گیرد.

آیا زور اسرائیل بدون رضایت آمریکا به تنهایی به ایرانی ها می رسد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
گزارش و تحلیل
آیا زور اسرائیل بدون رضایت آمریکا به تنهایی به ایرانی ها می رسد؟

وی در این گفت‌وگو همچنین در خصوص بهبود روابط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس که به محاصره سه و نیم ساله قطر در ماه ژانویه سال جاری میلادی پایان دادند، ابراز امیدواری کرد.

امارات عربی متحده، بحرین، مغرب و سودان با میانجیگری دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا تحت توافقی موسوم به «آبراهام» روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار کردند.

با این حال، آل ثانی در مصاحبه خود در خصوص عدم تمایل برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت که دلیل اصلی که قطر با اسرائیل روابطی ندارد، «اشغال قلمروهای فلسطینیان» بوده است.

وزیر خارجه قطر در این خصوص توضیح داد: «این دلیل همچنان پابرجاست، همچنان معتبر است و هنوز هیچ‌گونه گام یا امیدی برای برقراری صلح وجود ندارد. ما در انتهای این تونل، هیچ نوری مشاهده نکرده‌ایم».

آل ثانی که همچنان به عنوان معاون نخست‌وزیر قطر نیز فعالیت دارد، تأکید کرد که برقراری روابط با اسرائیل مشکلات قدیمی و طولانی‌مدت بین اسرائیلی ها و فلسطینیان را رفع نمی کند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در این خصوص توضیح داد: «من معتقدم که اول باید به این درگیری‌ها (میان فلسطینیان و اسرائیل‌) رسیدگی کنیم....سپس برای صلح با اسرائیل گام برداریم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала