رسانه: قدرت‌های غربی در جلسه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نخواهند کرد

© Photo / Sarajevo-x/Public domainرسانه: قدرت‌های غربی در جلسه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نخواهند کرد
رسانه: قدرت‌های غربی در جلسه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نخواهند کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
خبرگزاری رویترز به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشت که آمریکا و سه کشور اروپایی در جلسه آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران قطعنامه‌ای صادر نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، در نشست فصلی پیشین شورای حکام آژانس بین‌المللی انرزژی اتمی، انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کردند که به انتقاد از ایران می‌پرداخت اما آن را به طور رسمی ارائه ندادند.

مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه بر اوضاع ایران

این قطعنامه می‌توانست باعث افزایش تنش‌ها میان تهران و غرب شود و گفت‌وگوهای کنونی در وین بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) را به خطر بیندازد.

یک دیپلمات درخصوص عدم صدور قطعنامه علیه ایران در جلسه آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش ۳۱ مه را نمی‌توان نادیده گرفت اما گفت‌وگوهای برجامی همچنان ادامه دارند و ارائه قطعنامه محتمل نیست.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ با استناد به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که ایران در شش هفته گذشته 2.4 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا 60 درصد تولید کرده است. این در حالی است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نرخ غنی سازی را 3.67 ٪ در نظر گرفته است. ایران قبلاً از این تعهد دست برداشته بود . آژانس انرژی اتمی نیز ابراز نگرانی کرده  که ایران نتوانسته درباره وجود آثار ذرات اورانیوم را در چند تأسیسات اعلام نشده خود توضیح دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала