روسیه، قدرت نظامی خود را افزایش می دهد

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationزیردریایی اتمی روسیه
زیردریایی اتمی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
نشنال اینترست: در آمریکا در باره افزایش قدرت نظامی روسیه به حساب شناورهای جدید جنگی اظهار نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سوچیو (Peter Suciu) مفسر نظامی نشریه «نشنال اینترست» در مقاله ای برای روزنامه « 19 فورتی فایو»، یادآوری کرده است که مطابق با اعلامیه الکسی رحمانوف رئیس شرکت متحده کشتی سازی روسیه، در سال 2021 میلادی، این شرکت قصد دارد 5 کشتی جنگی و 2 کشتی تعمیر شده را به نیروی دریایی روسیه تحویل بدهد.

Тяжёлый атомный ракетный крейсер Адмирал Нахимов на базе Северного флота РФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2020
یک رزمناو روسی قدرتمندترین رزمناو جهان شناخته شد

در سال گذشته شرکت نامبرده 11 کشتی و شناور تحویل داده بود که 8 شناور از این تعداد کاملا نو بودند. وی با استناد به داده‌های «بیزنس اینسایدر» متذکر می شود که نیروی دریایی روسیه دارای 360 کشتی به اندازه های مختلف است و تعداد قابل توجهی ناوشکن‌های موشکی و رزمناو دوران شوروی با کشتی های کوچکتر عوض شده اند.

بدین ترتیب، ناوگان روسیه تا حد زیادی در «فاز احیا» قرار گرفته است. پس از فروپاشی اتحاد شوروی، نظامیان روسیه از نیروی دریایی قوی‌ای برخوردار شدند اما قادر نبودند  آن را اداره و یا حتی از بخش اعظم آن محافظت کنند.

به گفته مفسر نظامی «نشنال اینترست»، پس از گذشت یکسال، مسکو درک کرد که « بیشتر، به معنای بهتر نیست». هم‌اکنون توجه روسیه بر ساخت زیردریایی ها و شناورهای کوچکتر متمرکز شده است که در وهله اول برای دفاع از مرزهای کشور درنظر گرفته شده اند، هر چند آن ها می توانند قدرت خود را در فراسوی مرزهای روسیه نیز به نمایش بگذارند. مفسر نظامی نشریه نامبرده همچنین از مهمات جنگی «کالیبر» و یا «زیرکن» یاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала