دستگاه‌هایی که برق ملتی را می‌بلعند +ویدئو، عکس

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد شکنی بیت کوین ادامه دارد
رکورد شکنی بیت کوین ادامه دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
دستگاه های استخراج بیت کوین در شمال ایران در روز روشن برق ملتی را می‌بلعند که موجب قطعی برق در اکثر نقاط ایران شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با شروع فصل گرما و قطعی برق در اکثر نقاط ایران، گزارشاتی از وجود مزارع بیت‌کوین، موجبات نگرانی کاربران در صفحات اجتماعی را فراهم کرده است. با شروع فصل گرما، زنگ خطر مصرف برق به صدا درآمده است و صنعت برق امسال با مشکل جدیدی به نام مزارع بیت‌کوین رو به رو شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от 🥔کشاورزی_رزن🥔 (@keshavarzi_razan)

این دستگاه‌ها برق بسیار زیادی را می‌بلعند و برق مورد نیاز برای مصرف شهرها و روستاها را می‌دزدند و اینگونه اکثر شهرها و روستاها را با بحران برق مواجه ساخته‌اند. ارز دیجیتال یا Cryptocurrency یک فرم از پول الکترونیکی است که به منظور امنیت بیش‌تر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن طراحی شد. ارزهای دیجیتال از یک فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند که به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت‌نام یا استفاده از بانک‌ها و سازمان‌های واسطه می‌دهند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от تجارت نیوز (@tejaratnews)

استفاده‌های غیرمجاز از شبکه برق باعث افت ولتاژ شبکه‌های توزیع می‌شود و احتمال آسیب دیدن وسایل برقی مردم را افزایش می‌دهد. مسئولان صنعت برق گفته‌اند که برای حمایت از حقوق مصرف کنندگانی که انشعاب‌های قانونی و مجاز دارند، مجبور به قطع برق استخراج کنندگان ارزهای مجازی و یا سایر استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آی تی بازار (@itbazar_com)

استفاده‌های غیرمجاز از شبکه برق باعث افت ولتاژ شبکه‌های توزیع می‌شود و احتمال آسیب دیدن وسایل برقی مردم را افزایش می‌دهد. به گفته مسئولان صنعت برق برای حمایت از حقوق مصرف کنندگانی که انشعاب‌های قانونی و مجاز دارند، مجبور به قطع برق استخراج کنندگان ارزهای مجازی و یا سایر استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от جهان بدون #سانسور (@barahoot_tv)

به دلیل برق بسیار زیادی که برای استخراج ارز مجازی مورد نیاز است، این کار ممکن است به شبکه‌های برق نیز آسیب وارد کند که در این شرایط نیز خسارت وارده به شبکه، از مالک انشعاب‌هایی که امتیاز استفاده از برق را به صورت غیرمجاز در اختیار دیگران قرار داده‌اند، قابل دریافت است. آمارها حاکی از آن است که اوج مصرف برق در منطقه تهران (استان‌های تهران، قم و البرز) از رقم ۹۸۶۰ مگاوات گذر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل ۹۲۰۸ مگاوات بوده، با ۷ درصد رشد مواجه است.

تعدادی از کاربران موافقت خود را با استخراج ارزهای دیجیتال ابراز کردند. اما تعدادی دیگر با اشاره به شروع بحران برق و خاموشی‌های موقت از نگرانی های خود گفته وبا این کاز مخالفت کردند. تعدادی از کاربران نیز دولت ایران را خود استخراج کننده ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین دانسته‌اند و تعدادی دیگر استخراج بی‌رویه ارزهای دیجیتال راعامل خاموشی‌های بیشتر معرفی کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала