ایران 150 هزار دلار براى هر خانواده قربانى هواپيماى اوكراینی غرامت می پردازد

© Sputnik / Iranian Red Crescent Societyهیات ایرانی آماده پرداخت خسارت 150 هزار دلار برای هر نفر قربانی خانواده اوکراینی هواپیمای ps752 است
هیات ایرانی آماده پرداخت خسارت 150 هزار دلار برای هر نفر قربانی خانواده اوکراینی هواپیمای ps752 است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
سفیر ایران در اوکراین امروز اعلام نمود که دور سوم گفتگوها میان ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز "پی اس 752" پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه ای پایان یافت و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، منوچهر مرادی، سفیر ایران در اوکراین امروز جمعه در خصوص دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره هواپیمای اوکراینی گفت، دور سوم گفتگوهای معاونین وزرای خارجه ایران و اوکراین درباره سانحه پرواز "پی اس 752" پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی پایان یافت؛ در مذاکرات، مسائلی چون روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

محل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در استان تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
مطرح شدن ادعاهای 4 کشور علیه ایران در رابطه با هواپیمای اوکراینی

سفیر ایران در اوکراین در رشته توئیتی نوشت: "دور سوم گفتگوهای معاونین وزرای خارجه ج. ا. ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز "پی اس 752" پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه ای پایان یافت. طی مذاکرات، طیف وسیعی از موضوعات شامل روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی از جمله هوانوردی، ایمنی پرواز و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت."
وی افزود: "هیات ایرانی آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به خانواده‌های اوکراینی درگذشتگان این سانحه به مبلغ 150 هزار دلار برای هر نفر-طبق مصوبه هیات دولت ایران- اعلام نمود و از هیات اوکراین درخواست کرد موضوع را به آگاهی بازماندگان درگذشتگان اوکراینی برساند."
در پایان مذاکرات، طرف اوکراینی آمادگی خود را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات اعلام داشت و طرف ایرانی از پیشنهاد طرف اوکراینی استقبال نمود اما در جهت پرهیز از فرسایشی شدن مذاکرات، اعلام داشت در مذاکرات آتی، صرفا به سوالات باقیمانده در چهارچوب قوانین و مقررات ایران پاسخ خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала