قطع احتمالی ارتباط روسیه با سیستم سوئیفت چه پیامدهایی خواهد داشت؟

CC BY 2.0 / Security & Defence Agenda / Vladimir Chizhov, Ambassador, Mission of the Russian Federation to the EUقطع احتمالی ارتباط روسیه با سیستم سوئیفت چه پیامدهایی خواهد شد؟
قطع احتمالی ارتباط  روسیه با سیستم سوئیفت چه پیامدهایی خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
ولادیمیر چیژوف ، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اگر ارتباط روسیه با سیستم سوئیفت قطع شود، برایش فاجعه نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، وی به این سوال که آیا مسکو اظهارات برخی سیاستمداران غربی در مورد قطع احتمالی ارتباط روسیه با سیستم سوئیفت را تهدید آمیز می داند، چنین پاسخ داد.

واکنش لاوروف به پیشنهاد قطع ارتباط روسیه با سوئیفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
واکنش لاوروف به پیشنهاد قطع ارتباط روسیه با سوئیفت

چیژوف گفت: "نه ، ما تهدیدی را احساس نمی کنیم. من مطمئن هستم که حتی این کار نیز برای ما فاجعه نخواهد بود."

سوئیفت یک سیستم بین بانکی بین المللی برای انتقال اطلاعات و انجام پرداخت ها است. بیش از 11 هزار سازمان بزرگ تقریباً در همه کشورهای جهان به آن متصل هستند. رسانه ها  به طور منظم گزارش می دهند که ممکن است به عنوان بخشی از تحریم های شدیدتر غرب ، ارتباط روسیه با این سیستم پرداختی قطع شود.

این در حالی  است که نهادهای سیاسی بین المللی نمی توانند چنین تصمیماتی بگیرند. طبق گفته ژوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا ، سوئیفت یک سازمان خصوصی بین المللی است.

در پاسخ، روسیه یک سیستم پیام رسانی مالی ایجاد کرده که صدها شرکت به آن متصل شده اند.

به گفته دیمیتری بیریچفسکی، مدیر اداره همکاری اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه، این نگرانی وجود دارد که سوئیفت به "مارپیچ تحریم" کشانده شود. وی تأکید کرد که مسکو باید خود را در برابر چنین حوادثی محافظت کند.

همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در سال 2021 یعنی امسال از 2 تا 5 ژوئن به صورت حضوری برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала