تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران
تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
ایران محموله های آزمایشی واکسن روسی "اسپوتنیک وی" علیه ویروس کرونا را تولید کرده و یکی از تولید کنندگان اصلی و کلیدی این واکسن خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)، روز جمعه در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF-2021)  اعلام کرده است.

بشار اسد واکسن اسپوتنیک وی دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
بشار اسد واکسن "اسپوتنیک وی" دریافت کرد

آقای دیمیتریف گفت: "ما با دو شرکت داروسازی بسیار  بزرگ ایران همکاری می کنیم و آنها محموله های آزمایشی واکسن را تولید کرده اند و ما می بینیم که ایران نه تنها مقدار زیادی از واکسن های ما را خریداری کرده بلکه یکی از تولید کنندگان اصلی آن خواهد بود."

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه افزود:" ما با این تولیدکنندگان دارو که در واقع بزرگترین شرکت های داروسازی در منطقه هستند، در ارتباط بسیار نزدیک هستیم."

یادآور می شود هشتمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به حجم ۱۰۰ هزار دوز دیروز پنجشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران ارسال شد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که با احتساب این تعداد واکسن تاکنون  بیش از ۸۰۰ هزار دوز به ایران تحویل داده شده است.

وی گفت: ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوزی واکسن اسپوتنیک وی که بهمن ماه پارسال میان دو طرف امضا شد، اواخر فروردین نیز  قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر را امضا و نهایی کردند که  براساس آن قرار است تا آذر ماه سال جاری به ایران ارسال شود.  

همزمان با ارسال محموله‌های واکسن، طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران وارد مرحله اجرایی شده و تاکنون دو شرکت ایرانی، سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала