گزارش و تحلیل

آمریکا از ایجاد ارز دیجیتال در ایران نگران است

© AFP 2023 / George Freyآمریکا از ایجاد ارز دیجیتال در ایران نگران است
آمریکا از ایجاد ارز دیجیتال در ایران نگران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
روسیه ، چین و ایران می توانند ارزهای دیجیتال خود را توسط بانک های مرکزی شان ایجاد کنند.

اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌بی‌سی-CNBC‎  شبکه تلویزیونی کابلی و ماهواره‌ای آمریکا می نویسد: در حالی که واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه مسکو ادامه می دهد ، روسیه به دنبال راه های صرف نظر کردن از دلار در صندوق رفاه ملی 186 میلیارد دلاری خود است.

توقیف ۸۰هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
توقیف ۸۰هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران

آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه روز پنجشنبه در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ این را  اعلام کرد. وی به خبرنگاران گفت: "ما مانند بانک مرکزی تصمیم گرفته ایم که سرمایه های صندوق رفاه ملی را در دارایی های دلار کاهش دهیم"، سیلوانوف گفت: صندوق به جای دلار ، در یورو ، یوان چین و طلا سرمایه گذاری خواهد کرد.

تغییرات در صندوق رفاه ملی روسیه باید ظرف یک ماه آینده انجام شود. با پایان یافتن این روند، انتظار می رود در آن صندوق 40٪ یورو، 30 ٪ یوان و 20٪ طلا باشد. در عین حال سهام ین ژاپن و پوند انگلیس هر کدام 5 ٪ خواهد بود.

تیموتی اِش، استراتژیست ارشد بازارهای نوظهور در شرکت BlueBay Asset Management ، تصمیم به حذف دلار از صندوق روسیه را "بسیار سیاسی" خواند. به نظر وی ، این نشانه ای به "دولت رئیس جمهور جو بایدن در آستانه نشست آینده با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین است. اِش در یادداشت تحلیلی خود می نویسد: "معنای بیانیه سیلوانوف این است:" ما به ایالات متحده احتیاج نداریم ، نیازی به معامله با دلار نداریم ، در برابر تحریم های آینده آمریکا آسیب پذیر نیستیم."

در ماه آوریل سال جاری، دولت بایدن یک سری تحریم های جدید علیه مسکو به دلیل ادعای دخالت در انتخابات سال 2020 ، حمله سایبری گسترده به دولت و شبکه های شرکتی ایالات متحده، الحاق غیرقانونی و اشغال کریمه و نقض حقوق بشر را اعمال کرد. دولت روسیه همه اتهامات را رد می کند.

بیتکوین وارد مرز 55 هزار دلار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
بیتکوین وارد مرز 55 هزار دلار می شود

صندوق رفاه ملی روسیه براساس سود نفتی بنا شده و برای حمایت از سیستم بازنشستگی ملی طراحی شده است. این صندوق بخشی از ذخایر طلا و ارز روسیه است که طبق اطلاعات رویترز ، در27 مه بالغ بر 600.9 میلیارد دلار بوده است.

پیشتر در اوایل این هفته ، خانم اِلویرا نبیولینا ، رئیس بانک مرکزی روسیه، در مصاحبه اختصاصی با هادلی گمبل برای CNBC ، ارز دیجیتال را به عنوان آینده سیستم مالی توصیف کرده گفت: "من فکر می کنم این آینده سیستم مالی ما است زیرا با توسعه اقتصاد دیجیتال ارتباط دارد." در ماه اکتبر ، مسکو گزارشی برای رایزنی های عمومی در مورد روبل دیجیتال منتشر کرد. روسیه قصد دارد نمونه اولیه آن را تا پایان سال 2021 آماده کند. به گفته خانم نبیولینا ، تست و آزمایشات ممکن است در سال آینده آغاز شود.

مایکل گرین والد ، مسئول سابق وزارت خزانه داری آمریکا معتقد است که همه اینها می تواند باعث نگرانی در ایالات متحده شود. وی روز چهارشنبه به هادلی گمبل گفت: "برای جلوگیری از استفاده از دلار ، روسیه ، چین و ایران می توانند ارزهای دیجیتال خود را توسط بانک های مرکزی شان ایجاد کنند و کشورهای دیگر می توانند از این الگو پیروی کنند." "این امری نگران کننده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала