ایران خیلی زود حق عضویت در سازمان ملل را پرداخت می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ایران خیلی زود حق عضویت در سازمان ملل را پرداخت می کند
ایران خیلی زود حق عضویت در سازمان ملل را پرداخت می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز پنجشنبه گفت که ایران همواره در پرداخت حق عضویت خود به سازمان ملل به موقع عمل کرده است‌ و مشکل پیش آمده در سال گذشته نیز به دلیل بلوکه کردن مسیر پرداخت از طرف آمریکا بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خظیب زاده به اشاره به اینکه ایران همواره در پرداخت حق عضویت خود به سازمان ملل به موقع عمل کرده است‌، گفت: "مشکل پیش آمده در سال گذشته نیز به دلیل بلوکه کردن مسیر پرداخت از طرف آمریکا بوده است."

واکنش خطیب زاده به خبر واردات نفت ایران از سوی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
واکنش خطیب زاده به خبر واردات نفت ایران از سوی آمریکا

وی افزود، در مذاکرات صورت گرفته با خزانه‌ داری سازمان ملل، ضمن ارائه راهکار پیشنهادی انتقال پول از محل منابع مالی ایران در کره جنوبی، مقرر شد که آن سازمان ضمن تلاش برای رفع موانع انتقال پول تخصیص یافته از طرف ایران، مجوز اوفک در زمینه انتقال پول را پیگیری کند.
اخیرا این مجوز صادر شده و مسیر برداشت مبلغ حق عضویت از حساب ایران در بانک کره‌ای و انتقال آن به حساب سازمان ملل در سئول هموار شده است و این پرداخت به زودی صورت خواهد گرفت.
پیشتر دبیر کل سازمان ملل متحد در نامه ای به ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که حق رای ایران و جمهوری آفریقای مرکزی در مجمع عمومی این سازمان به دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت در این سازمان به حالت تعلیق در می آید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала