ماجراى ایجاد "خاصیت آهن‌ربایی" پس از تزریق واکسن کرونا + ویدئو

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ماجراى ایجاد "خاصیت آهن‌ربایی" پس از تزریق واکسن کرونا + ویدئو
ماجراى ایجاد خاصیت آهن‌ربایی پس از تزریق واکسن کرونا + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
اشتراک
دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ در ایران اعلام داشت که این کمیته به دنبال یافتن دلیل علمی "خاصیت آهنربایی" در ناحیه تزریق واکسن کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از انتشار کلیپ‌های مختلف در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصیت آهن‌ربایی در محل تزریق واکسن کرونا، حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران اظهار داشت: محتوای این کلیپ‌ها کذب است و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که در ساخت واکسن از آهن یا چیپ استفاده شده است.

پیش از این فردی در یک ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی مدعی ایجاد خاصیت مغناطیسی در بدن خود پس از تزریق واکسن فایزر شده بود.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، سوری تصریح کرد: در واکسن کرونا ممکن است مقدار ناچیزی آلومینیوم وجود داشته باشد که این ماده نیز خاصیت آهن‌ربایی ندارد؛ عناصری مانند نیکل و کبالت و ... که ممکن است به آهن‌ربا بچسبند نیز باید به میزان یک گرم باشند که بتوانند آهن را به خود جذب کنند؛ در حالی که کل میزان واکسنی که تزریق می‌شود آن قدر کم است که چنین امکانی وجود ندارد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ در ایران در این خصوص بیان داشت: خاصیت مغناطیسی ایجاد شده در بدن برخی دریافت کننده‌های واکسن کرونا ممکن است در هر نوع از این واکسن بروز کند. بر اساس فرضیه‌ها ممکن است این عارضه بر اساس مواد موجود در واکسن بروز کند. به دنبال یافتن دلیل علمی این موضوع هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала