چگونه آمریکا دو میلیون بشکه نفت خام توقیف‌شده ایران را فروخت؟

© Depositphotos.com / Maxxyustasنفت ایران
نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
در آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام شد که آمریکا در ماه مارس بیش از یک میلیون بشکه نفت خام متعلق به ایران را به فروش رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اسناد دادگاه و آمارهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور دو میلیون بشکه نفت خام توقیف‌شده ایران در سواحل در بندر «فجیره» امارات متحده عربی با توقیف نفت‌کش «آشیلاس» را پس از انتقال به آمریکا فروخته است.

چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
نگرانی آمریکا از رآکتور هسته‌ای محرمانه چین

بررسی ارقام منتشرشده در آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده در آخر هفته گذشته از فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت خام متعلق به ایران از سوی آمریکا در ماه مارس خبر می‌دهد. این گزارش با توجه به این که ایران سال‌ها است تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، موجب تعجب معامله‌گران بازار نفت شده است.

بر اساس اسناد دادگاه‌های آمریکا ایران قصد فروش این محموله را به چین داشته و قرار بوده که این محموله با برچسب «نفت خام سبک بصره» از عراق انتقال یابد. اسناد این دادگاه‌ها هم‌چنین نشان می‌‌هد که دولت آمریكا این محموله نفتی را ابتدا به هیوستون تگزاس برده و بیش از دو میلیون بشكه نفت خام آن را به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار و هر بشكه حدود ۵۵ دلار فروخته است.

به گزارش آژانس اطلاعات انرژی آمریکا، در اکتبر سال گذشته آمریکا 1 میلیون و 100 هزار بشکه نفت ایران را احتمالا به همان شیوه وارد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала