رضایی: مساله اصلی یارانه، عدم تخصیص درست یارانه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محسن رضایی
محسن رضایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
اینکه اخیراً اعلام کرده‌ام یارانه باید ۴۵۰ هزار تومان برسد یک عده فکر می‌کردند شعار پوپولیستی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت که با رساندن واگن های بورس به لوکوموتیو تولید و سرمایه گذاری و هدایت سهام به سمت تولید، ارزش سهام را تا پایان سال حداقل به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم رساند.

وی در ادامه افزود: «مساله اصلی یارانه، عدم تخصیص درست یارانه یا به تعبیر درست بیت المال است. اینکه اخیراً اعلام کرده‌ام یارانه باید ۴۵۰ هزار تومان برسد یک عده فکر می‌کردند شعار پوپولیستی است و من متعجب شدم اینها چطور در مناصب هستند و نمی‌توانند شعارم را درک کنند.

این یارانه محصولات انرژی طی سال‌های ۲۰۱۰ یا ۲۰۲۰ و یارانه پنهانی است که در این سال‌ها به مردم داده شده است. طبق این جدول ها ۶ میلیارد دلار از کل یارانه ها نصیب ثروتمندان شده است و سوال این است مگر جمهوری اسلامی از شعار عدالت تشکیل شده تا جیب ثروتمندان را پر کند و محرومان نان قرضی داشته باشند و زباله گردی و کولبری کنند؟

خط فقر در تهران ۱۰ میلیون تومان شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2020
خط فقر در تهران ۱۰ میلیون تومان شد

با صرفه‌جویی این یارانه‌ها و محاسبات دقیق انجام شده، قادر هستیم کل یارانه ها را به ۴۵۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر برسانیم. به ملت ایران اعلام می‌کنم در این مسئله جدی هستم و به آن عمل می کنم. عده ای بنزین دو هزار  تومانی را مطرح می کنند در حالی که اینها شایعاتی است که می‌خواهند این طرح را خنثی کنند یا می‌گویند دولت چگونه می خواهد این منبع را بیاورد. این از طریق صرفه‌جویی و پولی که از ثروتمندان برمی‌گردانیم انجام می‌شود میکانیزم آن طوری است که نه بر قیمت ها اثر می‌گذارد و نه کوچکترین هزینه بر دولت ایجاد می‌کند.

حسن طرح من هم چنین است تا در ماه‌های نخست مردم احساس آرامش کنند و  حداکثر از سه ماه بعد از دولت جدید پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی شروع می‌شود. یعنی نخست با مجلس شورای اسلامی در چارچوبی به توافق می رسیم و بعد کار را شروع می کنیم. ۵۰ سال در ایران بیکاری و تورم وجود دارد. ارزش پول ملی در طول این سال ها کاهش پیدا کرده چگونه عده ای می آیند  می گویند مشکلات را حل می‌کند؟ من آمدم و نمی‌گذارم دیگر خیانتی به این کشور اتفاق بیفتد و دست بسیاری از افراد را که تصور می‌کنند دولتشان تمام شود کسی با آنها کاری ندارد رو خواهم کرد. اگر باید اقتصاد کشور را نجات داد.

 اگر ایران امروز زبان داشت می گفت این وضع محیط زیست است؟ این وضع بنادر ما است؟ باید قیام فرهنگی اقتصادی در چارچوب نظام  و سیاست های کلی مقام معظم رهبری انجام شود. رهبر انقلاب بیش از ۲۰ سال است که در حوزه اقتصاد مشغول سیاستگذاری هستند و ما به ایشان مشورت می دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала