ردپای کرونای هندی و آفریقای جنوبی در برخی شهرهای ایران

© Photo / IRNAردپای کرونای هندی و آفریقای جنوبی در برخی شهرهای ایران
ردپای کرونای هندی و آفریقای جنوبی در برخی شهرهای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌ های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ در ایران بیان کرد: در هفته اول خرداد ماه شاهد کاهش ۱۸ درصدی در موارد بستری به علت کرونا، کاهش ۲۲ درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش ۱۳.۴ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل‌ تر بودیم.

آیا ویروس کرونا به ژنوم انسانی نفوذ کرده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
آیا ویروس کرونا به ژنوم انسانی نفوذ کرده است؟

وی ادامه داد: بیشترین میزان بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌ های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در استان‌ های البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوپرمارکت‌ ها و مراکز خواربار فروشی همچنان دارای بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی در کشور هستند، به طوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه تعداد ۶ هزار مورد اخطار و مراجعه به مراجعه قضایی برای این اماکن گزارش شده است.

لاری اظهار کرد: کمترین میزان رعایت توصیه‌ های بهداشتی در هفته گذشته در کشور در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده و استان‌ های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، کرمانشاه و اردبیل دارای رعایت مطلوب‌ تر عمل به دستورالعمل‌ های بهداشتی نسبت به سایر استانها هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از کلیه هموطنان عزیز کشورمان حتی عزیزانی که واکسن تزریق کرده‌ اند، خواهشمندیم همچنان نسبت به استفاده از ماسک، حفظ اصول فاصله گذاری ۱.۵ تا ۲ متر و شست‌ و شوی مرتب دست‌ ها اقدام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала