واکنش ایران به خبر ارسال دو کشتی به ونزوئلا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت
علی ربیعی، سخنگوی دولت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
سخنگوی دولت ایران در خصوص ارسال کشتی به ونزوئلا گفت: امر غیر طبیعی در مناسبات دوستانه و مرسوم میان ایران و ونزوئلا وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور ایران درباره سفر دو کشتی نیروی دریایی ایران به ونزوئلا گفت: امر غیرطبیعی در مناسبات دوستانه و مرسوم میان ایران و ونزوئلا وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران حق سلب ناپذیر خود می‌داند که با همه ملت‌های جهان و بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی روابط دوستانه خود را در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی ادامه دهد و به منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه و صلح بین المللی این روابط را پیگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: کشتی‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران همواره به منظور اهداف صلح آمیز از جمله مبارزه با دزدان دریایی، قاچاقچیان و حفاظت از محیط زیست در منطقه و مناطق پیرامونی فعالیت‌های مثبت و موفقی داشته است.

آمریکا در تعقیب دو کشتی ایرانی   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
آمریکا در تعقیب دو کشتی ایرانی

ربیعی بیان داشت:‌ مناسبات ما با ونزوئلا علیه هیچ کشور ثالثی نیست و دلیلی برای نگرانی از این روابط وجود ندارد.

سخنگوی دولت گفت: استفاده از واژه «تحریک آمیز» برای توصیف این مناسبات، یک انتخاب نادرست و بدبینانه در استفاده از کلمات است و نیات واقعی ما را برای برخورداری از ارتباطات سازنده با همه ملت‌های جهان از جمله ونزوئلا منعکس نمی‌کند.

وی در این زمینه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج شرارت ترامپ دست دوستی به منطقه داد و دیدگاه ایران در مبارزه با تروریسم و صلح امنیت روشن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала