گزارش و تحلیل

ایران نیاز به آرامش دارد

© Fotolia / Mark Rubensایران نیاز به آرامش دارد
ایران نیاز به آرامش دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
انتخابات در کشورهای مختلف را می توان از زوایای مختلف بررسی کرد اما یکی از زوایای بسیار مهم شرایط داخلی کشور می باشد و طبیعتا نیاز درونی آن کشور است.

اسپوتنیک - امروزه در ایران شرایط سیاسی واقتصادی بسیار سخت است و کرونا مزید بر علت شده تا فشار اقتصادی بر اقشار زیادی دو چندان شود.

نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
چگونه آمریکا دو میلیون بشکه نفت خام توقیف‌شده ایران را فروخت؟

به زبان ساده تر اگر بخواهیم درباره این مساله صحبت کنیم شاید بتوانیم بگوییم امروزه مردم ایران از همه لحاظ بسیار عصبانی می باشند.

نیاز نیست که یک تحلیلگر سیاسی یا اجتماعی این را به شما بگوید، کافی است قدمی در خیابان ها بزنید تا متوجه این عصبانیت و تشنج موجود در جامعه شوید.

شاید بخشی از این مشکلات مرتبط با داخل باشد اما در این زمینه می توان گفت بخش اعظم مساله مربوط به تحریم ها و فشارهای رسانه ای و روحی روانی "دشمنان ایران" است.

اینجا من عمدا روی عبارت "دشمنان ایران" تاکید دارم چون برخی تصور می کنند مساله فقط مرتبط با دشمنان نظام جمهوری اسلامی در ایران است در حالی که این دشمنی ها کاملا بر علیه ملت و مردم ایران است و راهکار دشمنی با نظام جمهوری اسلامی بسیار متفاوت است.

طرح تجزیه ایران طرحی است که از زمان جنگ جهانی دوم به بعد در کار بوده و به دلیل جنگ نفوذ فی ما بین بلوک غرب و بلوک شرق در آن زمان پشت گوش انداخته شده اما سال ۱۹۷۰ میلادی یعنی چیزی حدود پنجاه سال پیش و قبل از انقلاب اسلامی در ایران برای اولین بار به صورت رسمی توسط هنری کسینجر که آنزمان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود کلید خورد و سال ۱۹۷۴ زمانی که وی وزیر امور خارجه آمریکا شد به برنارد لوئیس که تازه به دانشگاه پرینستون پیوسته بود مامور تدوین طرح خاورمیانه نوین شد که در آن ایران جزو کشورهای خاورمیانه ای ای بود که باید به چندین کشور کوچکتر تجزیه می شد.

آیا باید منتظر شگفتی در انتخابات 1400 بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
گزارش و تحلیل
آیا باید منتظر شگفتی در انتخابات 1400 بود؟

خوانندگان می توانند طرح برنارد لوئیس برای تجزیه منطقه خاورمیانه را در اینترنت جستجو کنند.

بعد از اینکه این طرح تدوین شد مشاهده می کنیم همه اقدامات و سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه بر اساس پیاده سازی همین طرح بوده است.

از سالها قبل از به قدرت رسیدن تیم کسینجر و لوئیس که هر دو از محافظه با نفوذ کاران یهودی حامی صهیونیسم جهانی در سیاست آمریکا به حساب می آیند، ایالات متحده در طرح ها و توطئه های مختلفی بر علیه ملت ایران مانند کودتای ۲۸ مرداد دخیل بوده است.

در آن زمان هر چه قدر همه ایران دوستان فریاد می زدند که آمریکا و انگلیس پشت کودتای ۲۸ مرداد بودند اما از طرف جهات رسمی مساله تکذیب می شد تا اینکه چند سال پیش مستندات رسمی این ماجرا توسط انگلیس از محرمانه بودن خارج شد.

به هر حال به نظر می رسد ماجرای توطئه و کودتا و ... بر علیه ملت ایران هنوز ادامه دارد و متوقف نشده و بر کسی پوشیده نیست که سالها است دشمنان ایران زمین تلاش دارند ایران را به آشوب بکشند.

کار حتی به جایی رسیده که برخی مقامات آمریکایی رسما اذعان می دارند که تحریم ها را برای آن گذاشته اند تا به مردم ایران فشار بیاورند و آنها شورش کنند.

خودشان هم چندین بار گفته اند که هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی نیست.

پس هدف چیست؟

پمپئو معترض به احتمال رفع تحریم‌ های آمریکا علیه ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
پمپئو معترض به احتمال رفع تحریم‌ های آمریکا علیه ایران شد

بدیهی است، هدف به آشوب کشیدن خیابان های ایران و در نهایت ایجاد درگیری و جنگ داخلی و پیاده کردن نقشه هایی که آنها قبلا در برخی کشورهای دیگر مانند لیبی و سوریه و ... پیاده کرده اند.

حتی اینکه آنها تلاش می کنند گفتگو های وین را کش بدهند هم قطعا در این راستا است، آنها امیدوار می باشند که تا زمان انتخابات بتوانند فضای سیاسی جامعه را ملتهب کنند تا شاید به هدف خود یعنی به آشوب کشیدن ایران برسند و گرنه اگر می خواستند گفتگو ها به نتیجه برسد قطعا برایشان خیلی راحت بود تا تعهدات خود را در برجام انجام دهند و ایران هم تعهدات خود در برجام را انجام بدهد و کار تمام شود.

در انتخابات ریاست جمهوری هم معمولا برخی کاندیداها تلاش می کنند از فضای عصبانیت موجود جامعه بهره ببرند و با سخنرانی های آتشین رای جمع کنند.

همه کارشناسان سیاسی و رسانه ای می دانند که بهترین سخنوران و تندترین سخنرانی ها است که می تواند در انتخابات رای جمع کند نه برنامه های کاندیداها و یا سوابق و تجربه های و یا توانمندی آنها.

به نظر می رسد اینبار شورای نگهبان در ایران تصمیم گرفته که کشور نیاز به آرامش دارد و نه هیجان و به همین دلیل برخی از کاندیداها که تصمیم داشتند با سخنرانی های آتشین خود جامعه را به التهاب بکشانند از عرصه انتخابات حذف کرده است.

تذکر ستاد کل نیروهای مسلح ایران به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
تذکر ستاد کل نیروهای مسلح ایران به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

علی رغم همه حرف و حدیث های موجود همه متفق القول هستند اگر برخی افراد که به دنبال رویارویی با جریان های مختلف سیاسی در کشور می باشند به قدرت برسند کشمکش های سیاسی در کشور شدت پیدا می کند و هیچ رئیس قوه مجریه ای امکان ندارد در شرایط ملتهب سیاسی بتواند کاری از پیش ببرد یا مشکل مردم را حل کند.

اما به قدرت رسیدن برخی افراد که جایگاه و اعتبار خاصی در جامعه سیاسی و نخبگان کشور دارند و می توانند فضای آرامش را به جامعه سیاسی کشور تزریق کنند می تواند موجب آن شود که کشور به سمت ثبات وآرامش پیش برود و در نهایت با آرامش و تعامل همه ارکان قدرت مشکلات مردم حل و فصل گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала