کره شمالی دشمن واقعی این کشور را نام برد

© AFP 2023 / Ed Jonesکره شمالی دشمن واقعی این کشور را نام برد
کره شمالی دشمن واقعی این کشور را نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
کره شمالی در واکنش به پایان توافق آمریکا و کره جنوبی در خصوص محدودیت های برد موشکی، واشنگتن را به دورویی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه رسمی و دولتی کره شمالی امروز تصمیم اخیر آمریکا در پایان دادن به توافق بین این کشور با کره جنوبی درباره محدودیت برد موشکی را مورد انتقاد قرار داد و آن را نشانه‌ای از رویکرد "شرم آور و دوگانه" واشنگتن دانست.

بایدن شرط ملاقات با  رهبر کره شمالی را مطرح کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
بایدن شرط ملاقات با رهبر کره شمالی را مطرح کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مقاله‌ای به نوشته "کیم میونگ چول" که منتقد امور بین المللی است، آمریکا را به داشتن سیاست دوگانه‌ای متهم کرد که به دنبال ممنوع کردن پیونگ یانگ از ساخت موشک‌های بالستیک است اما در عوض مجوز ساخت چنین موشک‌هایی را به کره جنوبی می‌دهد.

وی در این مقاله نوشته است:‌ آمریکا تقابل را دوست دارد در حالیکه فقط حرف گفتگو را می‌زند. برداشتن این محدودیت برای کره جنوبی یادآور سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی و رفتار شرم‌آور و دوگانه آن است. هدف کره شمالی، آمریکاست نه ارتش کره جنوبی و بر اساس اصل قدرت برای قدرت با کشورها مقابله می‌کند.

این منتقد امور بین‌المللی همچنین مون جائه این را بابت استقبال از این طرح از سوی آمریکا مورد انتقاد قرار داد و آن را "نفرت انگیز و ناشایست" دانست و نوشت: حالا که مقام‌های آمریکایی و کره جنوبی تمایل خود برای تهاجم را آشکار اعلام کرده‌اند، دیگر دلیلی وجود ندارد که تقویت ظرفیت‌های ما را برای دفاع از خودمان خطا جلوه دهند.

در همین حال، برخی از ناظران کره جنوبی پایان دادن به محدودیت برد موشکی برای این کشور را بازیابی و احیای قدرت نظامی کره جنوبی عنوان کردند اما برخی معتقدند که این اقدام از سوی آمریکا با هدف تقویت ظرفیت‌های نظامی سئول در بحبوحه رقابت با چین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала