واکنش مکرون به جاسوسی آمریکا از سران اروپایی

© AFP 2023 / Tobias SCHWARZواکنش مکرون به جاسوسی آمریکا از سران اروپایی
واکنش مکرون به جاسوسی آمریکا از سران اروپایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه امروز در کنفرانس خبری پس از دیدار مجازی با صدراعظم آلمان اعلام کرد: برلین و پاریس به دنبال شفافیت کامل درباره آنچه روی داده، هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، روز دوشنبه در کنفرانس خبری پس از دیدار مجازی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، از افشای جاسوسی آمریکا از سران اروپا انتقاد کرد.

کمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از مرکل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
کمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از مرکل

رئیس جمهور فرانسه در اینباره گفت: برلین و پاریس به دنبال شفافیت کامل درباره آنچه روی داده، هستند، این موضوع در میان متحدان قابل پذیرش نیست.

با افشای جاسوسی آمریکا از سران اروپا، سخنگوی دولت آلمان امروز اعلام کرد که در حال پیگیری گزارش‌ ها در این باره است.

استفان سایبرت سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت: دولت فدرال این گزارش را مورد توجه قرار داده و با تمام سازمان‌ های مرتبط دولتی و بین المللی برای شفاف سازی موضوع در تماس است.

کلمان بون وزیر امور اروپایی فرانسه نیز ساعاتی پیش در واکنش به خبر همکاری اطلاعاتی آمریکا و دانمارک برای جاسوسی از مقامات اروپایی، گفت: در صورت اثبات، این مسئله بسیار جدی خواهد بود. این مسئله بی نهایت جدی است. باید ببینیم آیا متحدان اروپایی مان – دانمارکی ها- در همکاری با سرویس های (اطلاعاتی) آمریکا مرتکب خطا یا اشتباهی شده اند. اگر مشخص شود که آمریکایی ها از رهبران اروپا جاسوسی می کرده اند؛ مسئله خیلی جدی خواهد بود. میان متحدان باید اعتماد و اندکی همکاری حاکم باشد؛ بنابراین این مسائل احتمالی را باید جدی گرفت. اما باید این موضوع اول بررسی شود و بعد در رابطه با (ادامه) همکاری تصمیم گیری کنیم.

بر اساس گزارش رسانه‌ های اروپایی، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با کمک دستگاه اطلاعاتی دانمارک از مقامات ارشد اروپا از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور این کشور جاسوسی کرده است.

پیر اشتینبرک نامزد پیشین صدارت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان هم از دیگر افرادی بوده که مورد جاسوسی قرار گرفته است.

مقامات دانمارکی تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала