جلیلی: مبارزه با رانت‌ خواری را باید از جناح خودی شروع کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جلیلی: مبارزه با رانت‌ خواری را باید از جناح خودی شروع کرد
جلیلی: مبارزه با رانت‌ خواری را باید از جناح خودی شروع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران گفت: نباید کشور ما با همه توانمندی‌ ها معطل و منفعل و یا صریح تر بگویم علاف این باشد که قاتلان حاج قاسم بخواهند به ما عنایت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، عصر امروز در برنامه تلویزیونی "رئیس جمهور با مردم" از شبکه یک سیما، گفت: ما یک تمدن و یک فرهنگ بوده و هستیم. با انقلاب اسلامی یک خیز بلند برای احیای این نقش تمدنی ایجاد شد. امروز بعد صدها سال شخصیت‌ هایی داریم که به مرزهای دانش نزدیک شده‌اند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2020
سخنان تند سعید جلیلی به ظریف

وی افزود: از ابن سیناها تا کاظمی آشتیانی‌ها، از خواجه نصیرها تا شهید شهریاری‌ها و فخری‌ زاده و از سربداران تا قاسم سلیمانی‌ها. ما راه درازی آمدیم و در یک پیچ تاریخی هستیم. در چند قرن گذشته هربار که خواستیم جهشی داشته باشیم، دشمنان خارجی مانع ما شدند. جریان‌ هایی هم از داخل را همراه خود کردند و به خدمت گرفتند. امیرکبیر حرکت بزرگی شروع کرد اما علیه او فضا سازی شد. ما در دوره‌های مختلف شخصیت‌ هایی داشتیم که کشور را به افق‌ های بلند رساندند اما توسط جریان‌ های سرسپرده غرب کنار زده شدند. آخرین جنایت آنها ترور سردار دلها شهید سلیمانی و دکتر فخری‌ زاده بود. 

این نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران ادامه داد: نباید کشور ما با همه توانمندی‌ ها معطل و منفعل و یا صریح تر بگویم علاف این باشد که قاتلان حاج قاسم بخواهند به ما عنایت کنند. من همان زمان گفتم برخی مسیرها جواب نمی‌ دهد. مردم امروز می‌ بینید که روند طی شده وعده‌ ها را به انجام رساند یا نه. رویکرد غلط و عملکرد ضعیف نمی‌ تواند کشور را به قله برساند.

نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، با اشاره به اینکه بحث گرانی و تورم نه در این سالها که ۵۰ سال است با آن آشنا هستیم و نیاز به آمار دادن نیست ولی در چند سال اخیر تورم بالای ۵۰ درصد را داشتیم، گفت: گرانی و تورم زمانی است که پول از کالاها بیشتر شود. روزانه دو هزار میلیارد خلق پول توسط بانک‌ ها می‌ کنیم و ۵۰ درصد مردم از‌ آنها تسهیلات نگرفتند. رئیس بانک مرکزی می‌ گوید ۹۰ هزار میلیارد معوقات دست ۱۱ نفر است. در ۴۷ سال گذشته از سال ۵۲ تا ۹۸ پول و خلق پول در ایران ۴۲ هزار برابر شده اما تولید در کمترین حالت رشد آن ۱.۷ دهم بوده و بالاترین آمار آن دو رقمی نشده است.

وی افزود: راهکار این است که برنامه جدی داشت و مطالعه عمیقی روی آن شود و با بودجه‌ ریزی صحیح آن را تنظیم کرد. من متاسفم که ده‌ ها کشور تورمشان زیر ۵ درصد است و متوسط تورم در دنیا زیر ۵ درصد است اما تورم ما ۵۰ درصد است. مشکل در این نیست که راه حل چیست بلکه اراده می‌ خواهد. اراده مقابله با کسانی که نفعشان در تورم است. ما امروز احساس می‌ کنیم در برخی موضوعات و برخی آسیب ها فراتر از یک دولت و جناح درگیر است. باید کسانی که عهد‌ه‌ دار کار می‌ شوند، نه تنها با رقبا که با رفقایشان که به جیب ملت دست درازی کنند برخورد کنند. اگر می‌ خواهید با رانت‌ خواری مبارزه کنید ابتدا باید در جناح خودی مبارزه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала