کلاهبرداری و اخاذی با نام جایزه بزرگ +ویدئو، عکس

© Fotolia / Jfhpسرقت بیش از 500 میلیون دلار ارز رمزی توسط هکرها
سرقت بیش از 500 میلیون دلار ارز رمزی توسط هکرها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
لینک‌های ارسالی برای مخاطبان به بهانه‌های مختلف و اهدای جایزه، روشی برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات افراد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری سارقان اینترنتی ارسال لینک‌های مختلف برای هک اطلاعات گوشی‌های افراد است. سارقان با ارسال لینک‌هایی در صفحات پیام‌رسان‌ها، کاربران را به باز کردن لینک‌ها تشویق می‌کنند و زمانی که افراد وارد سایت می‌شوند با پرسش‌هایی روبرو می‌شود که به ازای پاسخ به هر یک از این سوالات، سارقان اینترنتی به اطلاعات گوشی افراد دسترسی پیدا می‌کنند. این اطلاعات ممکن است مخاطبین، گالری، فایل‌ها و یا سایر اطلاعات گوشی‌ها باشد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Ashemiu Sikavosh (@mister.pers)

کاربران زیادی عنوان می‌کنند برای آنها نیز چنین لینک‌هایی ارسال شده بود و از روی کنجکاوی آن را باز کرده و به آن پاسخ داده‌اند و اکنون پشیمان هستند. این کاربران آگاه‌سازی کاربران را از کلاهبرداری‌های فضای مجازی موثر می‌دانند و عنوان می‌کنند باید اینگونه روش‌ها و ترفندها را برای همه بیان کرد تا مانع از سرقت اطلاعات افراد، از این طریق شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от مشاوره حقوقی تلفنی (@ghaaf.social)

کاربرانی نیز به روش‌های مختلف کلاهبرداری از جمله برنامه‌های بانکی، اینستاگرام و سایر ترفندهای دیگر اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند باید برای استفاده از فضای مجازی محتاطانه عمل کرد و فریب جذابیت‌های دروغین آن را نخورد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от 🌀بیمه ایران-نمایندگی عوض فرد (@tehran_bime)

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала