وعده قاضی‌زاده هاشمی، بسته غذایی ۳۰۰ هزار تومانی است

CC BY 4.0 / IRNA / سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
قاضی‌زاده هاشمی: تقریبا همه زوایای کشور را شناخته ام و اشراف قابل قبولی از همه موضوعات کشور پیدا کرده ام.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه سلامت مردم برایم اهمیت دارد، اظهار داشت که به ازای هر ایرانی بسته ماهانه ۳۰۰ هزار تومانی را طراحی کردیم و برنامه از بذر تا سفره را اجرا می کنیم.

وی در ادامه افزود:« تقریبا همه زوایای کشور را شناخته ام و اشراف قابل قبولی از همه موضوعات کشور پیدا کرده ام. علاوه بر این در اندیشکده گام دوم هم برنامه تحولی را تدوین کردیم تا برای مشکلات جدی مردم راه حلی بیندیشیم.

شعار محوری دولت ما «ثبات و آرامش با دولت سلام» است. چون دولت سلام می‌خواهد برای مردم آرامش بیاورد. اولین اولویت ما ایجاد ثبات اقتصادی است. شیب تورم در ۱۰ سال گذشته تندتر شده و در سال ۹۹ این تورم تقریبا به ۵۰ درصد رسیده است. کسری بودجه و خلق نقدینگی توسط بانک مرکزی منجر به تورم می‌شود. میانگین رشد اقتصادی ما نیم درصد بوده است. عدم توازن سبب تورم ۲۲ و نیم درصدی رشد نقدینگی شده است و ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا با بیشترین رشد نقدینگی است. برنامه ریزی جدی کردیم تا با ۵۱ پروژه تورم را به زیر ۵ درصد برسانیم و در کتاب اعتماد هم این موضوع را ذکر کردیم.

نرخ تورم نقطه‌ای در ایران به ۴۹.۵ درصد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
نرخ تورم نقطه‌ای در ایران به ۴۹.۵ درصد رسید

یکهزار میلیارد تومان پول جدید خلق شده است. با ساختار نظام گسیخته کشور کل نقدینگی کشور افزایش یافته است. شبه پول در کشور ما قابلیت تبدیل شدن به پول را دارد و وارد طلا و ارز می شود و امروز وارد رمزارز شده است. نظام بانکی ما چنین کاری کرده است. در حالی که در بقیه نقاط دنیا پول و شبه پول قابل تبدیل شدن نیستند.

در حوزه اشتغال برنامه ضربتی دو ساله داریم و برای تمام افراد فاقد شغل علاقمند به کار، بسته ای تهیه کردیم تا آنها را به شغل قابل قبولی برسانیم.

همه یارانه را به نفر آخر می دهیم تا کالای ارزان به دست مردم برسد. دولت در تعرفه هم باید دخالت کند و نباید تعرفه طوری باشد که تولید کننده در آن دخالت داشته باشد. همچنین در بخش آب کشاورزی هم برنامه جدی داریم و طرح های قنات ملی، لوپ آبی ایران، آبخیززداری گسترده و بازپروری بنیاد آب را در مسیر سبز شدن ایران اجرا می کنیم.

چون پزشکم سلامت مردم برایم اهمیت دارد. باید غذای سالم به مردم برسد. به همین دلیل به ازای هر ایرانی بسته ماهانه ۳۰۰ هزار تومانی را طراحی کردیم تا با ۳۰۰ هزار تومان غذای کافی با شرط دارا بودن کالری، ویتامین، سالم بودن و تنوع بخشی اتفاق بیفتد. در این زمینه برنامه از بذر تا سفره برنامه ریزی کردیم که چگونه صادرات، قیمت و سم موجود در محصولات غذایی و فرآوری مواد کشاورزی را مدیریت کنیم.

ما نباید یک قطره نفت خام بفروشیم بلکه باید تمام ارزش افزوده در کشور باشد. جوانان خوبی داریم که می توانند تولید کنند. مدل طراحی ما مدل شهر-کشوری است. یعنی هر منطقه ای اختیارات دولت را دارد و هر شهری پایتخت است و به جای یک پایتخت حدود ۴۰۰ پایتخت داریم. کار یک دولت خوب گوش کردن و سپردن خود به عرف عقلای متخصص  آن حوزه است و دولت باید مصرف کننده و کسی باشد که خروجی را دریافت می کند و به نظریه غالب رجوع کند. کار دولت این است بحث را طرح کند و بعد نظریه ها را بشنود و نطریه غالب را اجرا کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала