کمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از مرکل

© Fotolia / Viktor Gmyriaکمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از مرکل
کمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از مرکل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از یک قرارداد همکاری با سازمان اطلاعات خارجی دانمارک، اقدام به جاسوسی از مقام های ارشد اروپایی می کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « دی ‍‌‍‌آر» دانمارک، آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از یک قرارداد همکاری با سازمان اطلاعات خارجی دانمارک، اقدام به جاسوسی از مقام های ارشد اروپایی از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می کرده است.

پیدا شدن روستایی در آلمان که از گزند ویروس کرونا در امان مانده: چرا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
پیدا شدن روستایی در آلمان که از گزند ویروس کرونا در امان مانده: چرا؟

این تحقیقات که مربوط به سال های 2012 تا 2014 میلادی است نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از کانال های اطلاعاتی دانمارک از مقام های ارشد سوئد، نروژ، فرانسه و آلمان جاسوسی کرده است از جمله فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه پیشین آلمان.

این یافته ها نتیجه تحقیقات داخلی سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک از سال 2015 میلادی است. 9 منبع آگاه و نزدیک به این تحقیقات گفته‌اند که آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از یک قرارداد همکاری با سازمان اطلاعات خارجی دانمارک، اقدام به جاسوسی از مقام های ارشد اروپایی می کرده است.

تحقیقات سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک در سال 2014 میلادی و پس از نگرانی های مربوط به نشت و درز اطلاعات ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا آغاز شد. آژانس امنیت ملی آمریکا حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала