جمهوری چک خواستار حذفش از لیست "کشورهای غیر دوست" روسیه شد

© Fotolia / kaprikfotoجمهوری چک خواستار حذفش از لیست "کشورهای غیر دوست" روسیه شد
جمهوری چک خواستار حذفش از لیست کشورهای غیر دوست روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
بر اساس بیانیه ای در وب سایت وزارت امور خارجه چک، یاکوب کولگانک وزیر امور خارجه چک، از روسیه خواست که این جمهوری را از لیست کشورهای غیر دوست خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته رئیس وزارت امور خارجه چک، ایجاد لیست "کشورهای غیر دوست" مغایر با کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک است.

واکنش روسیه به بیانیه رئیس جمهور چک درباره پرونده وربتیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
واکنش روسیه به بیانیه رئیس جمهور چک درباره پرونده وربتیس

پراگ خاطرنشان كرد كه هر دو كشور بعید است بتوانند به ارتباطات دیپلماتیک استاندارد برگردند و در مورد احتمال عادی سازی كامل روابط در حالی كه جمهوری چک در فهرست کشورهای غیر دوست مسكو قرار دارد، فكر می كنند.

وزارت امور خارجه چک تاکید کرد: برای کاهش تنش در روابط متقابل، جمهوری چک از فدراسیون روسیه می خواهد که از تعیین جمهوری چک (و سایر کشورها) به عنوان کشوری که اقدامات غیر دوستانه ای علیه فدراسیون روسیه انجام می دهد، خودداری کند و اقدامات مربوطه را لغو کند.

پراگ در اواسط آوریل سرویس های اطلاعاتی روسیه را به دست داشتن در انفجار یک انبار مهمات در وربتیس در سال ۲۰۱۴ متهم کرد، که منجر به کشته شدن دو نفر شد.

جمهوری چک ۱۸ کارمند سفارت روسیه را اخراج کرد. در پاسخ، مسکو ۲۰ کارمند مأموریت دیپلماتیک چک را عنصر نامطلوب اعلام کرد و این اتهامات را پوچ، بی اساس و دور از ذهن خواند.

بعداً دولت روسیه لیست کشورهای غیر دوست را که شامل جمهوری چک و ایالات متحده می شود، تصویب کرد. در این سند، به ویژه محدودیت هایی در کار نهادهای دیپلماتیک آورده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала