یک میلیون دوز واکسن کرونای کووایران تولید شده است

CC BY 4.0 / IRNA / کوو ایران برکت
کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
مدیر گروه تحقیقاتی واکسن برکت اطلاع داد که در حال حاضر یک میلیون دوز واکسن تولید شده و بعد از طی مراحل قانونی در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مینو محرز، مدیر ارزیابی کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت اطلاع داد: پزشکان و پرستاران به صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده‌اند و همه چیز عالی بوده و عالی اجرا کردند و امیدوارم هر چه زودتر این واکسن مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دنیا با وجود بودن کرونا داشته مسائل مالی و اقتصادی بوده و این‌ها کمتر از کووید ـ  19 نبوده است؛ در نتیجه باید هر چه زودتر کمک کنیم تا مردم این واکسن را تزریق کنند.

محرز خاطر نشان کرد:‌ با وجود تحریم‌ها ما امکانات نداشتیم و با توجه به کمبود واکسن خودمان شروع کردیم؛ به طوری که ویروس را از یک بیماری از  اردبیل گرفتیم و صفر تا صد این کار توسط خودمان انجام شد. این واکسن مصون و مؤثر است و امیدواریم هر چه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد تا به درصد بالایی از واکسیناسیون برسیم.

حسن جلیلی، مدیر گروه تحقیقات واکسن برکت گفت: از روزی که وارد مطالعات بالینی شدیم، تولید انبوه واکسن نیز در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری که اکنون دو خط تولید در شرکت شفافارمد داریم و در آینده‌ای نزدیک فاز دوم صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

احتمال گسترش ویروس هندی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
احتمال گسترش ویروس هندی در ایران

وی در ادامه گفت: چند هفته قبل بهره‌برداری فاز صنعتی واکسن آغاز شد و در حال حاضر یک میلیون دز واکسن تولید کرده‌ایم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند.

جلیلی ابراز داشت : تلاش می‌کنیم در خرداد 3 میلیون دُز واکسن تولید کنیم، در تیر ماه ظرفیت را ارتقاء داده و در شهریور ماه به بیش از 18 میلیون دز خواهیم رسید؛ضمن اینکه محققان ما راندمان واکسن را نیز افزایش داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала