کارشناس امریکایی زیردریایی های روسی را ویرانگران شهرها نامید

© Sputnik / Ildus Gilyazutdinovکارشناس امریکایی زیردریایی های روسی را ویرانگران شهرها نامید
کارشناس امریکایی زیردریایی های روسی را ویرانگران شهرها نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
کارشناس امریکایی در مقاله ای برای یک نشریه امریکایی درباره زیردریایی های روسی دیدگاهش را بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سوچیو کارشناس نظامی امریکا در مقاله ای برای نشریه نشنال اینترست، درباره زیردریایی های روسی پروژه بوری-۹۵۵ صحبت کرد.

انگلیس روسیه را تهدید شماره یک خود خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
انگلیس روسیه را تهدید شماره یک خود خواند

زیردریایی هسته ای مدرن "کنیاز آلِگ" ماه آینده آزمایش های دریایی را آغاز می کند. این زیردریایی بنا بود در سال ۲۰۱۴ به کارش به پایان برسد و به نیروهای دریایی روسیه ملحق شود، اما به دلیل مشکلات در زمینه تأمین، ساخت و ساز به تعویق افتاد. در جولای سال ۲۰۲۰ زیردریایی به آب انداخته شد.

فرض بر این بود که برای روز نیروی دریایی این کشور وارد خدمت می شود، با این حال، به گفته این روزنامه نگاران، بعید است این اتفاق به موقع رخ دهد.

سوچیو یادآوری کرد، که "کنیاز آلِگ" اولین زیردریایی پروژه به روز شده ۹۵۵آ "بوری-آ" نیست. یکی دیگر از زیردریایی های مجهز به جنگ افزار هسته ای كنیاز ولادیمیر، از همین طبقه، ژوئن گذشته وارد نیروی دریایی روسیه شد. این زیردریایی راهبردی چهارمین نسل از زیردریایی های هسته ای روسیه است، که برای نیروی دریایی این کشور ساخته شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: هدف اصلی آنها تخریب شهرهای دشمن است، حتی اگر نیروهای هسته ای دیگر نیز نابود شوند.

یادآوری می کنیم، که امروز روسیه در مجموع دارای چهار زیردریایی پروژه ۹۵۵ بوری / ۹۵۵آ بوری-آ است و سه زیردریایی دیگر از این نوع در مراحل مختلف ساخت هستند. هر یک از آنها ۱۶ موشک بالستیک قاره پیما در زرادخانه خود دارند.

پیش از این، ولادیمیر پوسپلوف یکی از اعضای هیئت کمیسیون نظامی و صنعتی و هیئت دریایی تحت دولت روسیه گفته بود، که حامل های راهبردی موشک هسته ای پروژه های بورِی و بوری-آ اکنون جایگزین زیردریایی های پروژه ۶۶۷ شده اند، که تعداد ثبت شده ای از بروز رسانی ها را تجربه کرده اند.

اولین زیردریایی ها (پروژه ۶۶۷آ) در دهه ۱۹۶۰ ساخته شدند. آنها اساس پروژه های مدرن شده - ۶۶۷ب، ۶۶۷ب.د، ۶۶۷ب.د.ار و ۶۶۷ب.د.ار.ام شدند. دو زیردریایی آخر هنوز در ناوگان شمال و اقیانوس آرام روسیه مشغول خدمت هستند.

در هر مرحله از نوسازی، زیردریایی ها یک سیستم موشکی جدید دریافت کردند، حداکثر برد و وزن موشک ها افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала