شکست جدید آمریکا در آزمایش موشک

© Photo / Facebook / Vandenberg Air Force Baseآزمایش موشک
آزمایش موشک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
آزمایش موشک آمریکایی Standard Missile 6 سیستم پدافند هوایی دریایی با شکست روبرو شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت دفاع آمریکا، نیروی دریایی آمریکا در روز 29 ماه مه دست به آزمایش موشک زد. هدف آنها نمایش امکانات کشتی‌ها مجهز به سیستم Aegis، کشف، رهگیری و نابودی موشک های بالستیکی با برد متوسط با کمک دو SM-6 پدافند موشکی بود. اما رهگیری موفق نبود.

موشک های ما همچنان آماده پرتاب است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
موشک های ما همچنان آماده پرتاب است

در اعلامیه نامبرده آمده است:« هم‌اکنون مقامات آمریکایی بازرسی علت بروز مسائل در آزمایش موشک را آغاز کرده اند. آنها در حال مطالعه و تجزیه و تحلیل نتایج هستند تا به دلیل احتمالی بروز این مسأله پی ببرند.

شایان ذکر است که آژانس سامانه دفاع موشکی دریایی و نیروی دریایی آمریکا، سیستم دفاع ضد موشکی SM-6 را خریداری می کنند که بر اساس سیستم « اس ام -2» ساخته شده است. از این سیستم می توان بشکل سامانه پدافند هوایی نیز استفاده کرد.

گفتنی است که چندی قبل نیز رسانه ها از شکست آزمایش موشک ابرفراصوت نیروی هوایی آمریکا خبر دادند و نوشتند شلیک یک موشک ابرفراصوت آمریکا ناموفق بود. قرار بود این موشک از یک فروند هواپیمای بمب افکن بی-52 استراتوفورترس شلیک شود.

اولین آزمایش شلیک موشک ابرفراصوت آمریکا حین پرواز با شکست روبرو شد. این موشک ای جی ام -183 نام داشت و دلیل شکست آن نقص فنی در هواپیمای بمب افکن بوده است. این آزمایش ناموفق موشکی در تاسیسات آزمایش موشکی آمریکا در اقیانوس آرام نزدیک سواحل کالیفرنیای جنوبی انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала