رضایی: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تورم‌ زا نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تورم‌ زا نیست
رضایی:  یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تورم‌ زا نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: اگر از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌ کنم، پشتوانه دارد و دقیق است. این از صرفه‌ جویی به دست می‌ آید و تورم شکل نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیکبه نقل از تسنیم، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، در برنامه تلویزیونی "با دوربین" در شبکه یک صدا و سیمای ایران، اظهار داشت: من در دوران جنگ متوجه شدم که حادثه بعدی، محاصره اقتصادی کشور است؛ این موضوع در دست‌ نوشته‌ های شهید حسن باقری است.

محسن رضایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
گل تبلیغاتی محسن رضایی + فیلم

رضایی خاطرنشان کرد: سال ۹۲ گفتم که من آمده‌ام تا ارزش پول ملی ایران سقوط نکند. من شرمنده ملت ایران و شهدا هستم. من برای بار سوم آبرویم را کف دستم گذاشته‌ ام تا از اقتصاد کشور دفاع کنم. من در هیچ کدام از دولت‌ ها نبوده‌ ام، اما شرمنده مردم هستم.

وی با بیان اینکه همواره به دانش و تخصص توجه کرده‌ ام، در خصوص یارانه ۴۵۰ هزار تومانی گفت: اگر از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌ کنم، پشتوانه دارد و دقیق است. این از صرفه‌ جویی به دست می‌ آید و تورم شکل نخواهد داد. با اقتصاددانان مناظره برگزار می‌ کنیم و نشان می‌ دهیم که شدنی است. اگر صرفه‌ جویی شود و نابرابری برداشته شود، پول فراوانی به دست می‌ آید.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری بیان داشت: در دولت ما از همه اقوام ایرانی، وجود خواهد داشت. بذر را در سرزمین‌ شوره‌ زار نمی‌ توان کاشت. ۱۸ میلیارد دلار از خزانه کشور خالی و پشتوانه پول ملی به شدت کاهش پیدا کرد. از تکرار دولت‌ های گذشته جلوگیری خواهم کرد. معاون اول و چهار پنج نفرم از وزرایم را تاکنون انتخاب کرده‌ام. آن وزیری که به مدت هشت سال سرمایه‌ گذاری در مسکن را تعطیل و زندگی مردم را متلاشی کرد، باید محاکمه شود. 

محسن رضایی گفت: اقتصاد را باید از حالت شرطی خارج کنیم. هشت سال است که می‌ گویند، مذاکره می‌شود. مردم ایران چقدر صبر کنند؟ مذاکرات برای ما مهم است، اما اقتصاد نباید نسبت به آن یا هر چیز دیگری شرطی شود.

نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: من اعلام خطر می‌ کنم. این نابرابری و بی‌ عدالتی که در کشور به وجود آمده، اساس نظام را با خطر مواجه کرده است. امروز ثروتمندان ۲۶ درصد یارانه‌ ها را در بنزین و گازوئیل مصرف می‌ کنند و طبقات پایین تنها ۲ درصد.

وی تصریح کرد: اقتصاد ملی باید با اقتصاد زندگی مردم پیوند بخورد. هم باید پیشرفت ملی وجود داشته باشد و هم مردم در فقر زندگی نکنند. اقتصاد را باید از زندگی مردم درست کرد. شهرها باید اقتصادی شوند. ایالت‌های اقتصادی و شهرهای اقتصادی درست خواهیم کرد و اقتصاد را از خانه‌ ها شروع می‌ کنیم و خانه‌ داری را شغل به حساب می‌ آوریم. خانم‌ هایی که دو فرزند و بیشتر داشته باشند، آن‌ها را تربیت کنند و به سلامت خانواده توجه داشته باشند، بعد از آموزش حقوق خواهیم داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала