آل‌ سعود یگان امنیتی برای محاصره مخالفانش تشکیل می دهد

© AP Photo / Hassan Ammarآل‌ سعود یگان امنیتی برای محاصره مخالفانش تشکیل می دهد
آل‌ سعود یگان امنیتی برای محاصره مخالفانش تشکیل می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
برخی منابع از اقدام جدید آل‌ سعود مبنی بر ایجاد یک واحد امنیتی برای تشدید سرکوب‌ گری‌ و محاصره مخالفان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سعودی‌ لیکس، یک منبع سعودی فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، یک واحد امنیتی جدید ایجاد کرده است تا نفوذ مخالفان در خارج از عربستان را کنترل کند.

این منبع به وب‌ سایت سعودی‌ لیکس اعلام کرد: یک واحد امنیتی جدید در چارچوب دستگاه امنیتی دولت، که مستقیماً تحت کنترل بن‌ سلمان است، تأسیس شده است.

این منبع تصریح کرد: هدف از تشکیل این واحد امنیتی آن است که همه کسانی را که از داخل عربستان با مخالفان خارج از کشور ارتباط برقرار می‌ کنند تحت تعقیب قرار دهد و از هرگونه فعالیت آنها جلوگیری کند.

بر اساس گزارش این منبع، بن‌ سلمان از نفوذ روز افزون مخالفان در خارج و تهدید جدی که حکومت استبدادی او را تهدید می‌ کند، عمیقاً ترسیده است.

همان منبع تأکید کرد که بن‌ سلمان از همه روش های نظارت و جاسوسی برای محاصره نفوذ مخالفان و روابط آنها در داخل عربستان استفاده می‌ کند.

مقامات سعودی اخیراً ۱۲ نفر از فعالان سعودی را بازداشت کردند؛ سعید بن ناصر الغامدی دانشگاهی مخالف سعودی تأکید کرد که کمپین جدید مقامات سعودی بسیاری از فعالان را به‌ دلیل فعالیت‌ های حقوق بشر و ارتباط آنها با فعالان خارج از کشور هدف قرار داده است.

الغامدی تصریح کرد: مقامات سعودی در تلاش هستند شایعه‌ ای درباره ارتباطات این فعالان با فعالان خارجی منتشر کنند، اتهاماتی که معمولاً طی سال‌ های گذشته تکرار شده است.

وی در ادامه افزود: تعداد کسانی که با فعالان سعودی خود در خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنند بیش از تصور مقامات سعودی است.

فعالان و مخالفان سعودی در خارج از عربستان سپتامبر گذشته، یک حزب سیاسی مخالف با نام حزب التجمع الوطنی برای به چالش کشیدن سرکوب شدید مخالفان در عربستان تأسیس کردند. این حزب اولین بلوک سیاسی عمومی است که در زمان سلطنت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و پسرش محمد بن سلمان علیه مقامات سعودی تشکیل شد. هدف از تشکیل این حزب تغییر نظام پادشاهی در این کشور و جایگزین کردن آن با یک حکومت مردم‌ سالار و دموکراتیک است.

ده ها فعال و سیاستمدار سعودی تبعید شدند، اما مقامات سعودی آنها و خانواده‌ های آنها را حتی در خارج از کشور تحت تعقیب قرار می‌ دهند و هرگونه ارتباط با آنها را ممنوع می‌ کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала