مقام ایرانی: واکسن کووبرکت روی گونه انگلیسی موثر است

CC BY 4.0 / IRNA / مقام ایرانی: واکسن کووبرکت روی گونه انگلیسی موثر است
مقام ایرانی: واکسن کووبرکت روی گونه انگلیسی موثر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
جلیلی: یک جدول زمانبندی داریم که بر اساس آن قرار است در خرداد ماه 3 میلیون دوز واکسن تولید شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن جلیلی، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و مسئول تیم تولید واکسن کووایران برکت در نشستی با خبرنگاران با موضوع ارائه گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه اثربخشی و ایمنی واکسن یک بحث و تولید انبوهش بحث دیگری است عنوان کرد: از اوایل مطالعات تولید انبوه هم در دستور کار قرار گرفت. دو فاز صنعتی و نیمه صنعتی درنظر گرفتیم و در شفافارمد دو خط تولید در فاز نیمه صنعتی راه اندازی شد. در آینده نزدیک فاز دو تولید صنعتی هم به بهره برداری می رسد. بهره برداری از فاز اول تولید صنعتی چندی پیش انجام و در حال حاضر یک میلیون دوز واکسن را تهیه و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

موسسه رازی در بین ۳۷ واکسن ساز معتبر جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
موسسه رازی در بین ۳۷ واکسن ساز معتبر جهان

جلیلی افزود: در تیرماه ظرفیت را ارتقاء خواهیم داد و شهریور به بالای 18 میلیون دوز خواهیم رسید. همزمان با ایجاد خطوط جدید صنعتی، محققان روی راندمان کار کردند و راندمان افزایش یافته و توانستیم با عدد قابل قبولی خطوط تولید را به بهره برداری برسانیم.

وی درباره نحوه نگه داری از واکسن های دپو شده گفت: واکسن های تولید شده در دمای یخچال نگه داری و زمان ماندگاری قابل قبولی دارد. کارخانه شفافارمد زیرمجموعه گروه دارویی برکت است و زیرساخت های گسترده ای دارد و محدودیتی برای نگه داری نداریم. از ظرفیت های گروه دارویی برکت استفاده می کنیم.

وی درباره مطالعه اثربخشی واکسن روی گونه هندی و آفریقایی اظهار کرد: واکسن روی گونه انگلیسی اثر داشت. درباره مطالعه روی نمونه آفریقایی و هندی هنوز نمونه خالصی که بتوانیم در آزمایشگاه رشد دهیم دریافت نکردیم و درخواست کردیم اگر نمونه خالصی هست در اختیار ما بگذارند. ما این آمادگی را برای مطالعه روی گونه های دیگر داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала