روحانی: باید از منابع ارزی برای تأمین کالاهای اساسی استفاده کرد

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: باید از منابع ارزی برای تأمین کالاهای اساسی استفاده کرد
روحانی: باید از منابع ارزی برای تأمین کالاهای اساسی استفاده کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
رئیس‌ جمهور ایران بر ضرورت استفاده بهینه از منابع ارزی برای حمایت از تولید و تأمین کالاهای اساسی تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دویست و بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به‌ ریاست رئیس‌ جمهور ایران برگزار و در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌ شده در خصوص حمایت‌ ها و کمک‌ های لازم در مقابله با تبعات اقتصادی کرونا در سال ۱۳۹۹ ارائه شد.

همتی به برکناری اش توسط روحانی واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
همتی به خبر برکناری اش توسط روحانی واکنش نشان داد

با توجه به تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌ های کرونایی از بنگاه‌ ها و کسب و کارها پیشنهادها برای حمایت از کسب و کارها در سال ۱۴۰۰ در محورهای مختلف مورد بررسی و تصمیم‌ گیری قرار گرفت.

حمایت‌ های صورت‌ گرفته در سه بخش خانوارها از جمله تسهیلات ودیعه اجاره مسکن و حمایت از بنگاه‌ ها شامل اعطای تسهیلات ارزان، حمایت‌ های مرتبط با حوزه برق و گاز، تأمین اجتماعی، هزینه‌ های عوارض شهرداری و بیمه بیکاری برای شاغلین بیکار شده بر اثر محدودیت‌ های کرونایی از مهمترین محورهای این گزارش بود.

روحانی در این زمینه با اشاره به آثار و زیان‌ های سنگین ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ در شرایط جنگ تمام‌ عیار اقتصادی، تأکید کرد: دولت به‌ رغم محدودیت‌ های مالی و درآمدهای ارزی کشور در حد توان برای حمایت از آسیب‌ دیدگان هم از جنبه خانوارها و هم بنگاه‌ های زیان‌ دیده تولیدی تلاش کرده است و به این حمایت‌ ها ادامه خواهد داد.

در این جلسه همچنین در خصوص هماهنگی و همکاری دستگاه‌ های مختلف برای تأمین ارز مورد نیاز و خرید و تأمین کالاهای اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به مذاکرات و اقدامات انجام‌ شده برای آزادسازی ذخایر ارزی در خارج از کشور در مورد استفاده بهینه از منابع ارزی برای حمایت از تولید و تأمین کالاهای اساسی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала