جایگزین رئیس کل بانک مرکزی کیست؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران برکناری عبدالناصر همتی از ریاست کلی بانک مرکزی ایران را تایید کرد و به نظر در روزهای آتی جایگزین وی مشخص می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، همتی شایعات مربوط به برکناری خود از ریاست‌کلی بانک مرکزی که آثاری هم در بازار ارز و سرمایه داشته است را تایید کرد.

همتی در کلاب هاوس گفت که حسن روحانی رئیس جمهور با توجه به کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌دنبال انتخاب فرد دیگری به‌عنوان جایگزین در بانک مرکزی است.

همتی بیان داشت: بحثی با رئیس جمهور داشتیم، ایشان تأکید کردند "اگر در انتخابات بایستید،‌ نمی‌توانید رئیس‌کل بمانید چراکه در سیاست‌های پولی و ارزی اثر می‌گذارد"، من البته گفتم "تأثیری ندارد و می‌توانم بمانم."، با این حال شنیده‌ام دیروز هم با چند نفر از دوستان اقتصادی برای جایگزینی من صحبت کردند، من مشکلی با تصمیم ایشان ندارم.

همتی: معتقدم که چهار سال بیشتر رئیس‌جمهور نیستم و باید در این مدت برنامه‌ها را انجام دهم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
همتی: معتقدم که چهار سال بیشتر رئیس‌جمهور نیستم و باید در این مدت برنامه‌ها را انجام دهم

همتی البته این را هم گفته است که دو روز است در بانک مرکزی حضور ندارد و مدیریت این بانک با اختیارات کامل، به‌عهده اکبر کمیجانی قائم‌مقام کنونی بانک مرکزی است.

خبرهای منتشرشده نشان می‌دهد که حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و اکبر کمیجانی قائم‌مقام کنونی بانک مرکزی جزء گزینه‌های احتمالی برای ریاست‌کلی بانک مرکزی در یکی دو ماه باقی‌مانده از دولت روحانی هستند. 

طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم رئیس‌کل بانک مرکزی 5ساله است و رئیس جمهور در صورتی که از دوره تصدی رئیس‌کل بیش از یک سال باقی مانده باشد، می‌تواند رئیس‌کل بانک مرکزی را تغییر دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала