با این کار، سه سال دیرتر پیر شوید

© Depositphotos.com / Monkeybusinessبا این کار، سه سال دیرتر پیر شوید
با این کار، سه سال دیرتر پیر شوید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
براساس یک مطالعه جدید دانشمندان روسیه، تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی، از جمله بهبود الگوی خواب، مصرف پروبیوتیک و ورزش، می تواند علائم پیری بیولوژیکی را فقط در طی هشت هفته تا سه سال کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان ژنتیک در روسیه ثابت کردند که راهی برای معکوس کردن سن بیولوژیکی وجود دارد که اسم آن (ساعت DNA اپی ژنتیک) است، مجموعه ای از برچسب های DNA اپی ژنتیک است که برای تعیین سن بیولوژیکی یک بافت، سلول یا اندام استفاده می شود. با رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می توانید عمر خود را در طی هشت هفته رژیم غذايي سالم، تا سه سال افزایش دهید.

به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید

دانشمندان یک مطالعه بالینی بر روی 43 مرد بزرگسال سالم از 50 تا 72 سال انجام دادند. این برنامه هشت هفته ای شامل رژیم غذایی، خواب کافی، ورزش و استراحت و همچنین مصرف پروبیوتیک ها و عناصر غذایی گیاهی بود. طبق نتایج مشاهده دانشمندان، این رژیم منجر به کاهش قابل توجه مارکرهای سن بیولوژیکی می شود که نشان می دهد آنها تا بیش از سه سال این افراد بیشتر عمر می کنند، این جدول در مقایسه با گروه دوم صورت گرفت که بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی و زندگی، به فعالیت های پیشین خود ادامه دادند و اين عدد در انها تغییر پیدا نکرد.
همانطور که نویسنده اصلی تحقیق، کارا فیتزجرالد، توضیح داد، این برنامه ترکیبی برای هدف قرار دادن یک مکانیسم خاص بیولوژیکی به نام متیلاسیون DNA (انتقال کنترل شده یک گروه متیل (CH3) از یک ماده به ماده دیگر: پروتئین ها، اسیدهای آمینه، آنزیم ها و DNA) طراحی شده است.
دکتر فیتزجرالد اضافه کرد: "آنچه بسیار جالب است این است که غذا و سبک زندگی، از جمله مواد مغذی خاص و ترکیبات غذایی که به طور انتخابی متیلاسیون DNA را تغییر می دهند ، می تواند چنین تأثیری بر روی الگوهای متیلاسیون DNA داشته باشد که نشان دهنده پیری و بیماری های وابسته به سن است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала