احتمال گسترش ویروس هندی در ایران

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / M.Hasan Zarifmanesh / احتمال گسترش ویروس هندی در ایران
احتمال گسترش ویروس هندی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
بر پایه داده‌های وزارت بهداشت ایران وجود ویروس جهش یافته هندی در برخی نقاط کشور تایید شده و احتمال گسترش آن به نقاط دیگر وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، انتشار آخرین داده‌های رسمی درباره شرایط همه‌گیری کرونا در ایران نشان دهنده ادامه هر چند کند روند کاهشی بیماری در پیک چهارم است. در این میان بخش‌های کوچکی هم در اکنون روند معکوسی را تجربه می‌کنند، اما این بخش‌های کوچک با درنظر گرفتن ورود ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی می‌توانند به کانون‌های جدیدی برای ایجاد بحرانی تازه در سراسر کشور تبدیل شوند.

از دلایل افزایش این نگرانی‌ها، بررسی‌های آماری جدید است که نشان می‌دهد هم اکنون 13 کانون بحرانی با وضعیت قرمز کرونایی در ایران وجود دارد که بیشتر آنها در جنوب و جنوب شرقی کشور آلوده به ویروس جهش یافته هندی شده‌اند و مدل‌های تحلیلی با احتساب سرعت رشد و انتشار ویروس زنگ خطر احتمال گسترش ویروس به سایر نقاط را به صدا درآورده است که تغییر ناگهانی شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی از 8 به 13 و آنهم در شهرستان‌های همجوار تاییدی بر این نگرانی بوده است.

بر پایه داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت ایران، هم اکنون شهرهای دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان، شهر بابک در استان کرمان، سر پل ذهاب در استان کرمانشاه و بندرعباس، جاسک، بندر خمیر، رودان، قشم و میناب در استان هرمزگان شهرستان‌هایی هستند که وضعیت قرمز کرونایی را تجربه کرده و در برخی از این شهرستان‌ها هم آلودگی افراد به ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی هم تایید شده است.

درهمین زمینه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تایید شرایط بحرانی در این نقاط از کشور روز گذشته تاکیدکرد: " نکته مهم این است که در برخی استان‌ها به خصوص استان‌های جنوب و جنوب شرقی مواردی از افرایش بیماری در برخی شهرها مشاهده شده  که نشان می‌دهد باید در این مناطق منتظر افزایش بیماری باشیم و اگر کوچکترین غفلتی صورت بگیرد، نوع ویروس جدید که ویروس هندی است می‌تواند شهرهای بیشتری را درگیر کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала