بایدن: شی جین پینگ معتقد است چین می تواند تا سال 2035 آمریکا را تسخیر کند

© REUTERS / EVELYN HOCKSTEINبایدن: شی جین پینگ معتقد است چین می تواند تا سال 2035 آمریکا را تسخیر کند
بایدن: شی جین پینگ معتقد است چین می تواند تا سال 2035 آمریکا را تسخیر کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا، به نظامیان کشورش اعلام گرده است گویا شی جین پینگ رهبر چین به آمادگی چین برای "تصرف آمریكا" طی 10-15 سال آینده یقین دارد.

به گزارش اسپوتنیک، متن سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در پایگاه نظامی واقع در ایالت ویرجینیا در وب سایت کاخ سفید منتشر شده است.

مشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
شی جین پینگ از وقوع فاجعه جهانی در صورت درگیری چین و آمریکا سخن گفت

بایدن ضمن صحبت از "نبرد بین دموکراسی ها و حکومت های خودکامه"، این نکته را مطرح کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده  آمریكا گفت: "من زمان بیشتری را با شی رهبر چین نسبت به دیگر رهبران جهان گذراندم - 24 ساعت ملاقات های شخصی فقط با او و مترجم ؛ 17 هزار مایل سفر با او در چین و اینجا. او اعتقاد راسخ دارد که طی 30 تا 35 سال آمریكا را تسخیر خواهد كرد زیرا حکومت های خودکامه می توانند تصمیمات سریع بگیرند.

پیش از این، كاتلین هیكس، معاون اول وزیر دفاع آمریكا گفته بود كه زمینه های زیادی وجود دارد كه واشنگتن و پكن در آنها  رقابت خواهند كرد که  قواعد نظم بین المللی ، اقتصاد و سایر موارد از جمله آنها است . با این حال به گفته وی، زمینه هایی نیز وجود دارن د که این دو کشور می توانند در آنها  همکاری کنند.

به گفته هیکس، پنتاگون معتقد نیست که درگیری مسلحانه با چین اجتناب ناپذیر است اما دو کشور باید سعی کنند از تشدید تنش های بی مورد در روابط دو جانبه جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала