زمین لرزه در استان بوشهر ایران

© Sputnikزلزله استان بوشهر را لرزاند
زلزله استان بوشهر را لرزاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
اشتراک
زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر در مرز استانهای بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویر احمد، حوالی بندر امام حسن در شمال استان بوشهر را لرزاند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر، این زمین لرزه‌ ساعت شش و ۴٢ دقیقه روز شنبه (۸ خرداد)، در عمق ۱۳ کیلومتری زمین رخ داد.

بر اساس داده‌های مرکز زلزله نگاری ایران، این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۰.۶۱ و عرض جغرافیایی ۲۹.۸۸ به ثبت رسیده است.

نزدیک‌ترین شهرها به مرکز این زمین لرزه ۳۳ کیلومتری امام حسن، ۳۴ کیلومتری بندر گناوه، ۴۳ کیلومتری بندر ریگ و نزدیک‌ترین مراکز استان ۱۰۶ کیلومتری بوشهر و ۱۲۸ کیلومتری یاسوج ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وقوع زمین لرزه‌های پی در پی در شهرستان گناوه که از نخستین دقایق بامداد شنبه بار دیگر آغاز شد مردم این منطقه به خصوص روستاییان را نگران کرد.

شب گذشته تا کنون ۱۳ زمین لرزه در این شهرستان توسط مرکز زلزله نگاری کشور مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ثبت رسیده است.

بیشترین شدت زمین لرزه در این منطقه در بامداد شنبه همزمان با زلزله ۵ ریشتری بابامنیر استان فارس رخ داد که باعث وحشت و نگرانی مردم شد.

سایر زمین لرزه‌ها نیز با شدت ۲.۷،۳.۷،۳.۸،۳.۹،۲.۵،۳.۶،۴.۱و۳.۵ از ساعت ۸ ثانیه بامداد تا ۸ و ۳۵ دقیقه شنبه (۸ خرداد) به ثبت رسیده است.

این زمین لرزه‌ها اگر چه خسارتی نداشته است اما باعث نگرانی‌هایی برای مردم به خصوص در نواحی روستایی می‌شود.

در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در روز ۲۹ فروردین ماه سال جاری در شهرستان گناوه که باعث خساراتی به منازل مسکونی و مصدوم شده ۶ نفر شد تا کنون زمین لرزه‌های متعدد این شهرستان را لرزانده است و پس لرزه‌های این زمین لرزه همچنان ادامه دارد و از صدها زمین لرزه فراتر رفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала