پسکوف: مایکروسافت باید اظهارات خود درباره ادعای هکرهای روسی را توضیح دهد

© Sputnik / Host photo agency/Alexei Danichevپسکوف: مایکروسافت باید اظهارات خود درباره ادعای هکرهای روسی را توضیح دهد
پسکوف: مایکروسافت باید اظهارات خود درباره ادعای هکرهای روسی را توضیح دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز جمعه گفت که مایکروسافت باید درخصوص اظهارات خود درباره هکرهایی که مدعی می شود از روسیه هستند وعامل حمله به سازمان های مختلف دولتی در آمریکا و سایر کشورها است، شفاف سازی کند، چراکه فعلا این یک بیانیه انتزاعی به نظر می رسد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص این که آیا این حملات سایبری منجر به افزایش تنش بیشتر بین روسیه و ایالات متحده آمریکا می شود و این بر نشست روسای جمهور دو کشور تأثیر می گذارد؟ گفت: "برای پاسخ به این سوال باید گفت، کدام گروهها؟ چرا آنها با روسیه در ارتباط هستند؟ چه کسی و بر چه چیزی حمله کرده است؟ چه چیزی منجر به این حمله شده است و مایکروسافت چگونه از آن اطلاع دارد؟ اگر به همه این پرسش ها پاسخ داده شود، می توان در مورد جواب فکر کرد."
وی خاطرنشان کرد که کرملین نمی تواند در خصوص این موضوعات اظهارنظر کند، چرا که اطلاعاتی در خصوص حملات سایبری در دست ندارد.

ویندوز ۱۱ مایکروسافت بالاخره رونمایی شد+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
مایکروسافت از حمله سایبری هکرهای گویا مرتبط با روسیه به 150 سازمان خبر داد

وی افزود: "من به هیچ وجه نمی توانم در مورد این موضوع اظهار نظر کنم. ما چنین اطلاعاتی در این خصوص نداریم. این ادعاهای از سوی مایکروسافت مطرح شده است، پس مایکروسافت نیز باید در این خصوص شفاف سازی کند."
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: "من نمی توانم چیزی بگویم، این یک بیانیه انتزاعی است. مثل این است که به ما بگویید به نظر می رسد تهدید بزرگی از طرف مایکروسافت وجود دارد. این نیز مشابه ادعای آنها، اتهامی بی اساس است و تنها برای مقایسه بیان می شود."
وی همچنین ابراز تردید کرد که گفته های مایکروسافت به گونه ای بر نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا تأثیر بگذارد: "به نظر ما می رسد که چنین نباشد."
پیشتر مایکروسافت مدعی شد که گروه هکری از روسیه که پشت حمله همکری به سولارویندز بوده، به 150 مرکز مختلف دولتی، موسسات تحلیلی و سازمان های غیردولتی در ایالات متحده آمریکا و بیش از 20 کشور دیگر در جهان حمله سایبری کرده است.

به گفته شرکت مایکروسافت ، نوبلیوم حملات خود را با دستیابی به حساب آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در سرویس بازاریابی ایمیلی Constant Contact آغاز کرد. از آنجا هکرها ایمیل های فیشینگ را با پیوندی حاوی یک فایل مخرب ارسال کردند. این فایل متعاقباً توانایی سرقت اطلاعات و آلوده سازی سایر رایانه های موجود در شبکه را فراهم می آورد.

در این گزارش آمده است: "بسیاری از حملات که مشتریان ما را هدف قرار می دهند به طور خودکار مسدود شده اند و ویندوز دیفندر بدافزار موجود در این حمله را مسدود می کند."

مایکروسافت همچنین به تمام نهادهایی که علیه آنها می توان حملات را انجام داد ، اطلاع داد. در همان زمان ، مایکروسافت خاطرنشان کرد که هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این حملات به دلیل آسیب پذیری محصولات این شرکت انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала