گزارش و تحلیل

عزیزی: آمریکا ضعیف تر از آن است که در ایران تحرکاتی داشته باشد

© REUTERS / Carlos Barria عزیزی: آمریکا ضعیف تر از آن است که در ایران تحرکاتی داشته باشد
عزیزی: آمریکا ضعیف تر از آن است که در ایران تحرکاتی داشته باشد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
آمریکا گروهی متشکل از ۶۰ هزار نیروی سری را جهت مبارزه با تروریست و بررسی اهداف در کشور های دشمن با ایالات متحده آمریکا تشکیل داده.

اسپوتنیک - اخیراً نیوزویک تحقیقاتی را منتشر کرده که طی آن مشخص شده ایالات متحده آمریکا گروهی متشکل از ۶۰ هزار نیروی سری را جهت مبارزه با تروریست و بررسی اهداف در کشور های دشمن با ایالات متحده آمریکا تشکیل داده.

آقای دکتر ابراهیم عزیزی رئیس کمیته امنیت ملی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

جمهوری اسلامی ایران هیچ توجیهی برای این اقدامات را نمی‌تواند از سوی ایالات متحده آمریکا بپذیر علت آن نیز این است که این اقدامات کارهایی در راستای مبارزه با جریان های آزادی بخش و استقلال طلب کشور ها است.

البته از طرفی نیز آمریکایی‌ ها تاکنون نتوانستند در طول سالیان طولانی موفقیتی را در این زمینه داشته باشد آمریکایی‌ها هیچ وقت با لشکرکشی در طول سالهای گذشته نتوانستند در راستای اهداف خود اقدامی را انجام دهد شاید برای کوتاه مدت توانسته باشند دستاوردهایی داشته باشند اما در دراز مدت این حضور ها منجر به تلفات انسانی و خسارات جدی و در نهایت عقب نشینی آنها شده همانطور که اکنون شاهد آن هستیم در افغانستان با آن همه هزینه های سنگین، سرسام آور و اهداف مشخص از ابتدای حضور در افغانستان که به عنوان یک راهبرد تعیین کرده بودند، امروز مفتضحانه در حال خروج از این کشور هستند.

نیروهای آمریکایی تا به حال  از ۱۰ پایگاه نظامی در افغانستان خارج شده اند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2020
نیروهای آمریکایی تا به حال از ۱۰ پایگاه نظامی در افغانستان خارج شده اند

در نتیجه چه نیروهای ۶۰ هزار نفری چه بیشتر و کمتر در منطقه جایی ندارند یقیناً حضور این نیروها در منطقه منجر به تامین اهداف آمریکایی‌ها نخواهد شد.

وی در ادامه حضور نیروهای آمریکایی در ایران را رد کرده و اظهار داشت:

 کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در رصدهای خود مشاهده نکرده که این نیروها در ایران فعالیت داشته باشند آمریکایی ها بسیار ضعیف تر از آن هستند که بخواهند در جمهوری اسلامی ایران و یا در مجاورت مرز های ایرانی تحرکاتی را داشته باشند‌.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد درباره خشونت‌ های اخیر در اسرائیل و غزه تحقیق می کند این در حالی است که آمریکا ضمن مخالفت با این طرح علت را در اثر گذاری این اقدام بر تلاش برای بازگرداندن آرامش به این منطقه دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اما، تحقیق پیرامون جنایات رخ داده در غزه را ضروری دانسته و بیان کرد:

اساساً رژیم صهیونیستی بر پایه ترور و وحشت ناامنی و اقدامات خلاف مبانی حقوق بشر شکل گرفته اگر به سوابق گذشته بازگردیم این رژیم با جوخه های ترور تشکیل شد آنقدر که بعدها به موش‌های کثیف ملقب شدند، اسرائیلی‌ها باید این را بپذیرند که همچنان همان لقب موش های کثیف سزاوار آنها است این لقب نیز به جهت نوع اقدامات جنایتکارانه ای بود که با زنان، کودکان خردسال و کهنسالان در طول چند دهه مبارزه ملت فلسطین با آنان انجام دادند.

وی در ادامه افزود:

امروز همچنان معتقدیم که این لقب سزاوار رژیم کودک‌کش صهیونیستی است حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز باید تلاش کند تا از دادن تنها بیانه آن هم دیرهنگام خود را خلاص کند اقدام صحیح این است که هیئتی برای بررسی حقایقی که در غزه گذشت اعزام شود و مجدانه باید وارد عرصه تصمیم‌ گیری شود، لذا ما تاکنون متاسفانه از حقوق بشر سازمان ملل متحد چیزی جز بیانیه های بی خاصیت و دیرهنگام چیزی ندیدیم.

آقای دکتر ابراهیم عزیزی در ادامه حمایت آمریکایی‌ ها از اسرائیل را از بتدای ظهور و بروز صهیونیست‌ ها عنوان کرد و اظهار داشت:

آمریکایی ها از این مولود نامشروع خود از ابتدا حمایت کردند اگر آمریکایی ها از اسرائیل و جنایات اسرائیل حمایت نکنند جای تعجب دارد قطعا امروز آمریکایی‌ها بدون شک حامی اقدامات ننگین صهیونیست‌ها بودند البته جنگ ۱۲ روزه حماس و غزه ی شجاع و مردم فلسطین نشان داد که زوال اسرائیل زودهنگام است و اسرائیلی ها در سراشیبی سقوط هستند این جنگ نشان داد آمریکایی‌ها علائم بالینی قدرت را ندارند و به طور طبیعی اگر این علائم را داشتند میتوانستند از اسرائیل دفاع کنند و این نشان دهنده زوال زودرس آمریکا و اسرائیل است.

تمام تلاشها و اقدامات شجاعانه و دلیرانه فلسطین یقینا نشان‌دهنده آن است که اسرائیل در آینده در منطقه جایی نخواهد داشت.

وی در پایان افزود:

امید داریم این نبرد ۱۲ روزه غزه و پیروزی محور مقاومت که در ادامه موفقیت‌های جبهه مقاومت در سوریه، عراق و در شامات بود برای آمریکایی‌ها درس‌آموز باشد و برای همپیمانان آمریکا نیز عبرت شود و باعث شود کشورهای منطقه نیز که به آمریکایی‌ها پایگاه دادند زودتر به خودشان بیایند، تحولات منطقه گویای حقایق بزرگیست و گویای موفقیت های جدید جبهه مقاومت در آینده است و ما مشفقانه و برادرانه به کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم که خود را در منجلاب اسرائیل قرار ندهد و هر چه زودتر خود را از ارتباطات و پیمان های نامشروع با این کشور رها کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала