آغاز ساخت نمونه های اولیه یک ربات سنگین جدید برای نبردهای شهری در روسیه

© Fotolia / Arkady Chubykinآغاز ساخت نمونه های اولیه یک ربات سنگین جدید برای نبردهای شهری در روسیه
آغاز ساخت نمونه های اولیه یک ربات سنگین جدید برای نبردهای شهری در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
دو منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کردند که شرکت تحقیقات علمی و تولید "اورال واگن زاوود" Uralvagonzavod) ) شروع به ساخت اولین نمونه های تجربی مجتمع رباتیک تهاجمی سنگین "اشتورم" Shturm)) کرده که برای نبردهای شهری در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، منبع اول گفت " از جمله  یک مرکز کنترل سیار برای ماشین های رزمی مجتمع و ماشین ها با ماژول های مختلف جنگی ، از جمله ماژولی با توپ لوله کوتاه صاف 125 میلی متریایجاد می شود. تمام وماشین های رزمی مجتمع"اشتورم"  بر روی شاسی تانک"تی 72 بی 3" T-72B3)" قرار خواهند داشت.

ارزیابی بریتانیایی ها از ربات جنگی روسی «اوران» - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
ارزیابی بریتانیایی ها از ربات جنگی روسی «اوران»

به گفته منبع دوم ، انواع دیگر ماژول های رزمی مجتمع شامل انواع زیر سلاح خواهد بود: یک واحد پرتابگر موشک "شمل "، توپ های اتوماتیک زوج 30 میلی متری و یک واحد راکت هدایت نشونده ترموباریک 220 میلی متری. این منبع افزود ماشین های جنگی مجتمع اشتورم "از سطح بالایی مصونیت در برابر سلاح های ضد تانک برخوردار خواهند بود د."

منبع همچنین توضیح داد که توپ کوتاه شده به اصطلاح دارای بالستیک کاهش یافته برای عمل در فواصل نزدیک در نبردهای شهری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد "لوله  کوتاه با حداقل فراتر رفتن از ابعاد یک ماشین جنگی ، تحرک و کارایی خوبی را در فضای تنگ شهری برای اشتورم فراهم می کند. با توجه به حداقل برد تیراندازی یک محیط شهری  به دلیل کوتاه بودن لوله ، سرعت گلوله کاهش می یابد که تاثیری در اصابت به  اهداف نخواهد داشت".

به گفته منبع، هدف اصلی مجموعه اشتورم شناسایی و سرکوب نقاط شلیک طولانی مدت ، از بین بردن نیروی انسانی دشمن و  در درجه اول خدمه ضد تانک است که خطر ویژه ای برای ماشین های زرهی در شهر است.

ویکتور موراخوفسکی، کارشناس نظامی روس توضیح داد تمام ماشین های رزمی در مجموعه رباتیک "اشتورم"   برای اجرای عملیات در خط مقدم هم بطور مستقیم در ترکیب یکان های نظامی و هم به طور مستقل در مناطق خاص در نظر گرفته شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала