روسیه آمریکا را در فروپاشی پیمان آسمان باز مسئول می‌داند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه آمریکا را در فروپاشی پیمان آسمان باز مسئول می‌داند
روسیه آمریکا را در فروپاشی پیمان آسمان باز مسئول می‌داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه مسئولیت فروپاشی پیمان آسمان باز را متوجه آمریكا می داند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت ، مسئولیت كامل سقوط پیمان آسمان باز به عهده ایالات متحده است و از بازگشت به معاهده خودداری می كند ، ایالات متحده از منافع متحدان اروپایی خود غافل می شود.

وزارت امور خارجه ایالات متحده به وزارت امور خارجه روسیه اطلاع داده است كه واشنگتن تصمیم گرفته است كه به معاهده آسمان باز برنگردد.

طرف آمریكایی مانند یک سال پیش سعی كرد تصمیم تخریبی خود را با اتهامات سیاسی دور از ذهن علیه روسیه توجیه كند وزارت امور خارجه روسیه گفت: " این گام واشنگتن بار دیگر نشان دهنده بی توجهی به امنیت اروپا، بلکه همچنین منافع متحدان خود بود که خواستار تجدیدنظر در تصمیم دولت دونالد ترامپ شدند. "

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، "مسئولیت کامل سقوط پیمان آسمان باز برعهده ایالات متحده است."

وزارت امور خارجه افزود كه ایالات متحده یک اشتباه فاحش سیاسی دیگر نیز مرتكب شد - این فرصت را برای سهمی مثبت در امر تقویت امنیت اروپا از دست داد.

در  این بیانیه آمده است: "در نهایت، امنیت خود آنها نیز تقویت نخواهد شد. روسیه برای مدت طولانی تمام تلاش خود را برای حفظ این پیمان انجام داد. ما صبور بودیم و به دولت ایالات متحده این فرصت را دادیم تا در تصمیم بینی قبلی تجدید نظر کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала