نماینده روسیه: تدوین توافق نامه احیای برجام در مرحله پیشرفته است

© REUTERS / EU Delegation in Viennaنماینده روسیه: تدوین توافق نامه احیای برجام در مرحله پیشرفته است
نماینده روسیه: تدوین توافق نامه احیای برجام در مرحله پیشرفته است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی اعلام نمود که توسعه توافق آینده در مورد از سرگیری توافق هسته ای با ایران در مرحله پیشرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، روز پنجشنبه گفت که توسعه توافق آینده در مورد از سرگیری توافق هسته ای با ایران در مرحله پیشرفته است.

صالحی: فعالیت هایی که تا مدتی نباید انجام می دادیم را با خروج آمریکا مجددا آغاز کردیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
گزارش و تحلیل
آمريكا با خروج از برجام فعاليت هسته ای ايران را شتاب داد

دور جدیدی از مذاکرات برای بازگرداندن توافق هسته ای به شکل اولیه خود سه شنبه گذشته با جلسه رسمی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران آغاز شد. اولیانوف هدایت هیئت مذاکره کننده روسیه را بر عهده دارد.

وی در ادامه در توئیتر گفت: "کشورهای عضو برجام (به استثنای ایران) امروز با هیئت آمریکایی دیدار کردند. ما در مذاکرات وین با توجه ویژه به جنبه های اجرای توافقنامه آینده که در مرحله پیشرفته است، در مورد وضعیت فعلی امور تبادل نظر کردیم."

ایالات متحده، در زمان تصدی دونالد ترامپ از برجام خارج شد و تحریم های سختی علیه تهران را به اجرا درآورد. در پاسخ، ایران اجرای تعهدات خود را تحت برجام به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
در همین حال، در تاریخ ۲۱ مه، توافق موقت تهران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره ادامه بازرسی از تأسیسات هسته ای ایران منقضی می شود.
در اواخر سال گذشته، پارلمان ایران قانونی در مورد توسعه سریع برنامه هسته ای تصویب کرد که براساس آن، به ویژه اگر ایالات متحده به برجام برنگردد، جمهوری اسلامی باید پروتکل اضافی توافق نامه پادمان با آژانس انرژی هسته ای را به حالت تعلیق درآورد.
پروتکل الحاقی که در سال ۲۰۰۳ توسط ایران امضا شد، توانایی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را برای دستیابی به تأسیسات هسته ای گسترش داده و بازرسی های غافلگیرانه را پیش بینی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала