ممنوعیت حرکت خودروها در شهر سانفرانسیسکو به خاطر کاهش سر و صدا

© Sputnik / Alexander Yurievممنوعیت حرکت خودروها در شهر سانفرانسیسکو به خاطر کاهش سر و صدا
ممنوعیت حرکت خودروها در شهر سانفرانسیسکو به خاطر کاهش سر و صدا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا آمریکا برای جلب رضایت ساکنان خود، چند خیابان پر ازدحام را خیابان های مخصوص عابران پیاده اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آسوشیتدپرس می نویسد: مردم به خاطر تامین ایمنی و سکوت اصرار دارند خیابان های بیشتری در این  شهر را از خودروها خلاص شوند.

خطرناک ترین شهرهای جهان برای اکولوژی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2018
خطرناک ترین شهرهای جهان برای اکولوژی

شهری در شمال کالیفرنیا پس از شیوع بیماری  کرونا ، بزرگراه اصلی خود در ساحل اقیانوس آرام و همچنین چندین خیابان  دیگر از جمله در پارک مشهور گلدن گیت را  که بیش از 24 میلیون نفر در سال از آن بازدید می کنند، بسته  تا فضای بیشتری برای دویدن و دوچرخه سواری برای مردم در قرنطینه فراهم شود

در مجموع ، بیش از 72 کیلومتر خیابان از وسایل نقلیه  آزاد شده است. بخشی از مردم موافق ممنوعیت رفت و آمد خودروها خیابان ها حتی پس از پایان دوره همه گیری کرونا هستند. از جمله ساکنان خانه های در کنار بزرگراه ساحلی یادآوری می کنند که قبل از شیوع بیماری شیوع این خیابان برای عابران پیاده بسیار پر سر و صدا و خطرناک بود اما حالا در آنجا می توان در سکوت صدای  ساحل و امواج را شنید و "شما احساس می کنید در طبیعت هستید اما در همان زمان در سانفرانسیسکو هستید" اما مخالفان تصمیم مقامات سانفراسیسکو  ادامه بستن خیابان ها را بی معنی می دانند زیرا بسیاری از آنها برای بردن فرزندانشان به مدرسه و رفتن به سرکار های خود به طور مداوم با وسایل نقلیه شخصی رفت و آمد می کنند.

پاکسازی خیابان ها از اتومبیل ها اقدامی است که امروزه نه تنها در ایالات متحده بلکه در اروپا نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در اوایل ماه مه ، شورای شهر پاریس طرحی را برای آزادسازی مرکز پایتخت افرانسه ز اتومبیل ها از سال 2022 اعلام کرد. طبق این طرح رفت و آمد برای اکثر وسایل نقلیه به جز اتوبوس های شهری، تاکسی و کامیون های متعلق به کسبه محلی ممنوع خواهد شد. مقامات قصد دارند به این شکل پاریس را به شهری دارای محیط زیست پاکیزه و راحت برای عابران  پیاده تبدیل کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала