رایزنی‌های وزیر جهاد کشاورزی ایران با مقامات روسیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رایزنی‌های وزیر جهاد کشاورزی ایران با مقامات روسیه
رایزنی‌های وزیر جهاد کشاورزی ایران با مقامات روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
وزیر جهاد کشاورزی ایران برای رایزنی‌های و دیدار با مقامات روسیه به مسکو سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ایران که برای دیدار و مذاکره با وزیر کشاورزی روسیه، رئیس سازمان فدرال شیلات و بازدید از مراکز تحقیقات کشاورزی این کشور وارد مسکو شده است، توسعه همکاری‌های دوکشور در زمینه کشاورزی، آبزیان، محصولات لبنی و غلات را مهمترین دستور مذاکرات و رایزنی‌های خود در مسکو برشمرد.

خاوازی در بدو ورود به مسکو گفت: در این سفر علاوه بر مذاکره با وزیر کشاورزی روسیه، از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی این کشور به منظور بهره گیری در ایران بازدید خواهیم کرد.

وی گفت: تبادل دانش فنی و توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه کشاورزی از مهمترین اهداف این سفر است. وزیر جهاد کشاورزی کشورمان افزود: ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه بخش‌های زیرمجموعه کشاورزی، شامل تحقیقات و مبادلات محصولات کشاورزی، در سال‌های اخیر همکاری‌های رو به گسترشی را تجربه کرده‌اند.

در این سفر طرفین راه‌های گسترش همکاری در بخش کشاورزی بخصوص امکان توسعه تجارت محصولات کشاورزی و مواد غذایی را بررسی می‌کنند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود وزیر جهاد کشاورزی به مسکو با بیان اینکه کشاورزی یکی از مهمترین جهت گیری‌های همکاری بین ایران و روسیه است، گفت: طی سال‌های اخیر حجم تجارت دو کشور در این بخش افزایش داشته و دسترسی به بازار‌های دو کشور در این زمینه از موضوعات مورد توجه تهران و مسکو است.

جلالی تصریح کرد: تهران و مسکو به رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه و سخت از سوی آمریکا همکاری‌های اقتصادی رو به جلویی دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала