آیا می دانید کدام موز سالم تر است: سبز یا زرد؟

کشف 17 کیلوگرم کوکائین از محموله موز در اسپانیا
اشتراک
موز بیش از حد رسیده از 90 تا 100 کیلو کالری دارد که برای افرادی که اضافه وزن دارند، مناسب نیست.

به گزارش اسپوتنیک، متخصص تغذیه اولگا کوبلوروا در مقاله ای می نویسد که کدام موز برای بدن ارزش بیشتری دارد: نارس یا موز رسیده بیش از حد.

موز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
قیمت موز در ایران چقدر شده است؟

وی در خصوص موز رسیده یا نارس چنین می نویسد:"موز نارس از نظر کالری کم است. فقط 56 کیلو کالری در هر 100 گرم موز سبز وجود دارد. به دلیل شاخص گلیسمی پایین - حدود 40 درصد - موز سبز برای کسانی که وزن کم می کنند بسیار مفید است. در موز سبز نشاسته زیاد است (حدود 12.5 گرم در هر 100 گرم)، بنابراین اشتها را کاهش می دهد و هضم آن مدت زمان زیادی طول می کشد. "

موز بیش از حد رسیده از 90 تا 100 کیلو کالری در هر 100 گرم برخوردار است. این موز سرشار از کاتچین هستند - آنتی اکسیدان های قدرتمندی که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند.

اولگا کوبلوروا در ادامه معتقد است: "شاخص گلیسمی موزهای رسیده حدود 70 است - بنابراین اگر اضافه وزن دارید، بهتر است موز رسیده را کنار بگذارید. بر خلاف موز سبز، هضم آنها آسان است: در طول کار طولانی مدت، این موز منبع انرژی سریع خواهد بود."

در هر صورت یک یا دو موز در روز برای بدن مفید است: "یک موز حاوی حدود 10٪ مقدار پتاسیم روزانه و تقریباً 30٪ نیاز روزانه به اسید فولیک برای بدن است که برای عملکرد طبیعی قلب و بدن لازم است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала