کاهش بهای طلای سیاه در انتظار افزایش صادرات نفت از ایران

© Fotolia / marrakeshhکاهش بهای طلای سیاه در انتظار افزایش صادرات نفت از ایران
کاهش بهای طلای سیاه در انتظار افزایش صادرات نفت از ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
قیمت های نفت در بازار جهانی امروز پنجشنبه بطور متوسط 0.9٪ کاهش یافتند.

به گزارش اسپوتنیک، قیمت های فعلی حاکی از آن است که سرمایه گذاران به ارزیابی چشم اندازهای  بازگشت نفت ایران به بازار جهانی ادامه می دهند.

۶۹ میلیون بشکه نفت ایران آماده برای صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
۶۹ میلیون بشکه نفت ایران آماده برای صادرات

قیمت پیش خرید نفت برنت دریای شمال برای ماه اوت با 0.9٪ کاهش  به 68.11 دلار و قیمت پیش خرید آن برای ماه ژوئیه با  0.8٪  کاهش  به 68.32 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت پیش خرید نفت WTI نیز با 0.91٪ کاهش به 65.61 دلار در هر بشکه رسید.

ایران همچنان یکی از موضوعات اصلی در بازار نفت است. بازرگانان همچنان منتظر اخبار گفتگوهای ایران و سایر کشورها برای تمدید توافق هسته ای برجام هستند. سرمایه گذاران امیدوارند جزئیات مربوط به زمان تحویل نفت ایران به بازار را بدست آورند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از وارن پترسون، تحلیلگر موسسه   INGنوشت : "بازار هنوز منتظر است ببیند مذاکرات هسته ای ایران چگونه پیشرفت می کند."

آمار ذخایر نفتی ایالات متحده طی هفته منتهی به  21 مه باعث بالا رفتن قیمت نفت نمی شود. وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرده است که طی هفته گذشته ، موجودی نفت این کشور  1.7 میلیون بشکه کاهش یافت هر چند انتظار می رفت این کاهش 1.05 میلیون بشکه باشد . تولید در سطح  11 میلیون بشکه در روز باقی مانده در حالی که موجودی فرآورده های نفتی بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала