چین ادعای آمریکا در مورد "نشت آزمایشگاهی" ویروس کرونا را دروغ خواند

© AFP 2023 / Strچین ادعای آمریکا در مورد "نشت آزمایشگاهی" ویروس کرونا را دروغ خواند
چین ادعای آمریکا در مورد نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا را دروغ خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
سفارت چین در واشنگتن تلاش برای متهم کردن پکن به "نشت آزمایشگاهی" ویروس کرونا را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه منتشره  در وب سایت سفارت چین در واشنگتن پس از سخنان جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام شده که در آن درستی چنین روایتی  در خصوص منشا پاتوژن کووید 19 منتفی دانسته نمی شود.

هشدار مقام ایرانی درباره پیک پنجم کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
هشدار مقام ایرانی درباره پیک پنجم کرونا

در این بیانیه آمده است: "درس سال گذشته هنوز در حافظه ما زنده است. در حالی که همه گیری کرونا هنوز لطمات عظیمی به دنیای امروز وارد آورده و جامعه جهانی انتظار دارد هماهنگی بهتری بین کشورها انجام شود ، بعضی از افراد هنوز به روش های قدیمی خود رو می آورند. ما نمی توانیم از آنها سوال نکنیم که آیا آنها اینقدر زود درس های تلخ گذشته را کنار گذاشته اند؟ یا اینکه می خواهند فجایع تکرار شوند؟ "

در بیانیه سفارت چین خاطرنشان می شود "چندی پیش ، برخی از مردم سعی کردند از یک ترفند قدیمی برای جلب توجه به خود در مورد موضوع منشا ویروس کرونا استفاده کنند." پکن چنین بیاناتی را به منزله افترا زنی و نسبت دادن گناه خود به دیگران و همچنین احیای نظریه توطئه "نشت آزمایشگاهی" می داند.

سفارت چین تأکید می کند که "برخی از نیروهای سیاسی از همان ابتدای شیوع همه گیری سعی کرده اند از این موضوع بهره برداری کرده و اتهاماتی را علیه دیگران مطرح سازند." پکن همچنین افزود كه سیاسی كردن تحقیقات باعث می شود كه گشف منشا ویروس کرونا سخت تر شود.

سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده اعلام کرد: " ما به دلیل احساس مسئولیت در برابر سلامتی همه بشریت ، از مطالعه مشترک در مورد همه اولین موارد ثبت شده ویروس کرونا و تحقیقات در مورد همه آزمایشگاه های زیست شناسی مخفی در سراسر جهان پشتیبانی کردیم. تحقیقات باید کامل، شفاف و از نظر علمی مدلل و پیگیر بوده و وضعیت را بطور کامل روشن کند."

اطلاعیه سفارت چین پس از بیانیه مطبوعاتی منتشره توسط کاخ سفید ظاهر شد که بر اساس آن روایت شیوع ویروس کرونا به دلیل وقوع سانحه در یک آزمایشگاه علمی هنوز منتفی دانسته نمی شود.  در بیانیه کاخ سفید به گفته های بایدن استناد می شود که طبق آن توجه جامعه اطلاعاتی ایالات متحده " روی  دو سناریوی احتمالی متمرکز شده اما فعلاً در مورد این موضوع به نتیجه نهایی نرسیده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала