هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری های گوارشی

© Depositphotos.com / Booblgumهوش مصنوعی برای تشخیص بیماری های گوارشی
هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری های گوارشی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
ابداع یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند برای تشخیص بیماری های گوارشی به توالت‌های استاندارد اضافه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که به تازگی ابداع شده، می‌تواند به توالت‌های استاندارد اضافه شود و به تجزیه و تحلیل مدفوع بیمار بپردازد تا متخصصان گوارش بتوانند اطلاعات لازم از وضعیت سلامتی افراد را به دست آورند. 

به گفته کارشناسان، این سیستم هوشمند هوش مصنوعی توالت برای کمک به افراد با مشکلات دستگاه گوارش ساخته شده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، یک سیستم تجزیه و تحلیل که توالت‌های معمولی را به دستگاه‌های هوشمند بازرسی مدفوع  تبدیل می‌کند، می‌تواند به افرادی که از مشکلات دستگاه گوارش رنج می‌برند کمک کند تا شرایط خود را مدیریت کرده و به طور بالقوه مسائل جدید را قبل از وخیم شدن تشخیص دهند.

محققان دانشگاه دوک در ایالات متحده یک دوربین آندوسکوپی را که معمولاً برای جراحی استفاده می‌شود، در لوله‌های توالت قرار دادند و دوربین پس از دفع مدفوع، تصویر مدفوع داخل لوله را ثبت می‌کند. درنهایت هوش مصنوعی (AI) برای ردیابی سلامت روده و عادات وی پس از جمع‌آوری داده‌ها به تجزیه و تحلیل می‌پردازد.

بر اساس تحقیقاتی که تیم پژوهش در هفته کنگره پزشکی گوارش ارائه می‌دهد، چنین توالت‌های هوشمند می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD) و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک کند تا شرایط خود را بهتر درک کنند.

پژوهشگران برای ابداع ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، ۳۳۲۸ تصویر مدفوع را که به صورت آنلاین و یا از بررسی شرکت‌کنندگان به دست آورده بودند، ارزیابی کردند و بااستفاده از آنها سیستم هوش مصنوعی خود را آموزش دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала