دانشمندان ارتباط بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند

© REUTERS / Leonhard Foegerدانشمندان ارتباط بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند
دانشمندان ارتباط  بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
گروهی از محققان دانشگاه گوته در شهر فرانکفورت آلمان ارتباط بین واکسن های شرکت های تولید آسترازنکا و جانسون اند جانسون و تشکیل لخته های خون را پیدا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور رولف مارشالک گفت  ترومبوز با ناقلین آدنو ویروسی ارتباط دارد که هر دو واکسن از آنها برای انتقال پروتئین سنبله ویروس Sars-Cov-2 به بدن انسان استفاده می کنند. به گفته وی، پروتئین سنبله به مایع سیتوزولی سلول سالم هدایت نمی شود (این جایی است که ویروس کرونا معمولاً پروتئین تولید می کند) ، بلکه به هسته می رود. پس از آن، قسمت هایی از پروتئین سنبله شکافته شده و جهش هایی ایجاد می کند که نمی توانند به غشای سلول متصل شده و باعث ایمن سازی شوند. در عوض ، نسخه های جهش یافته این پروتئین باعث تشکیل لخته های خون در حدود یک نفر  از 100000 نفر می شوند.

فایزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
عوارض قلبی واکسن‌های مدرنا و فایزر

پیش از این گزارش داخلی شرکت دارویی سوئد-انگلیس آسترازنکا در رسانه ها منتشر شده بود. در این مقاله آمده است که تعداد مرگ و میرها پس از استفاده از واکسن فایزر در شش کشور اروپایی به طور قابل توجهی بیشتر از واکسن آسترازنکا است.

در ماه آوریل ، چندین کشور اروپایی واکسیناسیون با آسترازنکا را به دلیل تشخیص ترومبوز در بیماران واکسینه شده به حالت تعلیق درآوردند. در عین حال سازندگان واکسن بر ایمنی آن اصرار دارند. این شرکت گفت که مطالعه دقیق وضعیت سلامت بیش از 17 میلیون نفر پس از واکسیناسیون ، هیچ داده ای در مورد افزایش خطر ابتلا به  آمبولی ریوی، ترومبوز ورید عمقی یا ترومبوسیتوپنی نشان نداده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала