سفر اول به استانبول و اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید

© Sputnik / Margarita Zorinaسفر اول به استانبول و اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید
سفر اول به استانبول و اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
اگر برای اولین بار قصد سفر به استانبول دارید از اشتباهات رایج مسافران خودداری کنید. این اشتباهات باعث افزایش هزینه شما، از دست دادن زمان مسافرت و کم شدن لذت و هیجان سفر اول می شود.

سفر به استانبول با چمدان های پر

اگر اولین بار عازم ترکیه می شوید، احساس خوشحالی همراه با ابهام در سفر خواهید داشت. از اینترنت اطلاعاتی جمع آوری می کنید و یا از دوستان تان که چنین سفری داشته اند، اطلاعات لازم را می گیرید. شما باید بار سفرتان را ببندید در حالی که کمی سردرگم هستید. اشتباه رایج در سفر به استانبول برداشتن لوازم غیر ضروری است. برای حل این موضوع لیست کاملی از وسایل لازم برای سفر به استانبول ضروری تهیه کنید. با داشتن اطلاعات درست، متوجه می شوید نیازی به چمدان پر نیست. قبل از حرکت چند بار چک لیست را کنترل کنید و هنگام بستن کوله بارتان چک نهایی کنید.

قیمت سفر به استانبول برای ایرانیان

برای ایرانیان سفر به ترکیه  در مقایسه با سایر کشورها یک مقصد ارزان است. اما ترکیه کشور ارزانی نیست. در سفر به استانبول، شما وارد بزرگترین شهر ترکیه می شوید که قیمت زندگی در آن بالاتر از سایر شهرهای این کشور است. پس قبل از سفر برآوردی از هزینه های خود داشته باشید و متناسب با بودجه خود خرج کنید. هنگام گردش در مراکز خرید و بازارها هیجان زده نشوید و منطقی خرید کنید. یادتان باشد چانه زدن در ترکیه مرسوم است. کمی چانه زدن برای خرید باعث سفر ارزان به استانبول است. البته در نظر داشته باشید که برای سفر به استانبول بصورت ارزان قیمت قبل از هرچیزی باید به قیمت بلیط هواپیما، قیمت رزرو هتل و فصلی که قصد سفر دارید توجه داشته باشید.

جاهای دیدنی استانبول فراوان است

کشور ترکیه به لحاظ تنوع جغرافیایی و جاهای دیدنی فراوان برای گردشگران جذاب است. توجه کنید که زمان شما و بودجه شما محدود است. اشتباه رایج در مسافرت اول به استانبول، سفر بدون برنامه است. از قبل در مورد شهر استانبول  اطلاعات کافی داشته باشید. برنامه ای نسبی برای بازدید روزانه از جاذبه های گردشگری استانبول داشته باشید. وقتی بدون برنامه مشخص وارد مقصد شوید، سردرگم می شوید و بهترین مکانهایی که مورد علاقه شماست را از دست می دهید.

سفر به استانبول در عید می چسبد

بهترین زمان سفر به استانبول عید نیست. مسافران ایرانی در این ایام عازم شهرهای وان، استانبول و آنتالیا می شوند. به همین دلیل احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما و هتل ها وجود دارد. خدمات گردشگری ترکیه در این زمان گرانتر است و شما در فرودگاه ها و مبادی مرزی مدت زیادی زمان از دست می دهید. در ضمن هوای بیشتر قسمتهای ترکیه اوایل بهار سرد است. کمی جابجایی تاریخ سفر باعث لذت و راحتی شما خواهد شد. شانس شما هم برای بلیط تبریز استانبول قیمت مناسب بیشتر می شود. به دلیل نزدیکی شهر تبریز ایران به استانبول، پروازهای زیادی از این شهر به استانبول انجام می‌شود. مدت زمان پرواز تبریز استانبول حدود دو ساعت و نیم می‌باشد و فصل بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان سفر به استانبول است. از آنجاییکه قیمت بلیط در نزدیکی سفرتان ممکن است بالاتر باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، بلیط پرواز تبریز به استانبول خود را ازقبل خریداری کنید.

هتل در استانبول گران است

استانبول انواع و اقسام هتل با کیفیت های مختلف دارد. یک تصور اشتباه در سفر اول استانبول گران بودن هتل ها است. ببینید برای اقامت دراستانبول، کجا برای شما جذابتر است. محلات توریستی استانبول گرانتر از بقیه شهر است. اگر می خواهید اقتصادی سفر کنید، دور این محلات را خط بکشید. مطمئن باشید با کمی جستجو قبل از سفر می توانید هتل قیمت مناسب پیدا کنید. اگر باز نسبت به بودجه ای  که دارید هزینه بر است، هاستل بگیرید.

با زبان انگلیسی کارتان راه می افتد

ترکیه چون کشور گردشگرپذیری هست، انگلیسی باید زبان مرسومی باشد اما در واقعیت این طور نیست. عموم مردم ترکیه آشنایی کمی با انگلیسی دارند و شما در سفر استانبول، به مرور متوجه نیاز به دانستن زبان ترکی پیدا خواهید کرد. بهتر است قبل از سفر، جملات و اصلاحات کاربردی ترکی استانبولی را یاد بگیرید. بعد از تهیه بلیط استانبول می توانید با اپلیکیشن های مترجم زبان هم کار کنید تا آمادگی بیشتری داشته باشید. استانبول شهری است دوست‌داشتنی با جاذبه های رنگارنگ که نقطه تلاقی میان دو قاره و حتی می‌توان گفت دو دنیای شرق وغرب است شهری میان آسیا و اروپا و پر از مسجد و کاخ های امپراطوری عثمانی تا کلیساها و بناهای تاریخی، از جزیره و دریا گرفته تا حمام‌های قدیمی. تماشای ایاصوفیه، مسجد کبود و قصر توپکاپی که تمام شد، خودتان را به خیابان همیشه‌ بیداراستقلال و میدان تکسیم برسانید و در کوچه پس‌کوچه‌هایش کافه‌ نشینی کنید و البته از مراکز خرید اروپایی و برندهای محبوبش غافل نشوید.

گرفتن تاکسی در استانبول راحت است

سفربه استانبول برای اولین بار به خاطر عدم آشنایی با محیط و زندگی روزمره، باعث اشتباهاتی در رفت و امد شما می شود. پس برای مسیریابی، تخمین مسافت ها، دوری و نزدیکی جاذبه های گردشگری و جابجایی با وسایل نقلیه از اپلیکیشن های موبایل بهترین استفاده را بکنید. بار اول به طور طبیعی کمی نگرانی هنگام جایجایی در استانبول خواهید داشت. سوار تاکسی می شوید و نمی دانید باید تاکسیمتر روشن باشد وهزینه اضافه پرداخت می کنید. در مورد قیمت چانه زنی نمی کنید و راننده ها قیمت توریستی از شما پول می گیرند. یادتان باشد اتوبوس و مترو استانبول بهترین وسیله جابجایی است. از تاکسی های اینترنتی استانبول چون بی تاکسی، آی تاکسی و اوبر غافل نشوید.

 بهترین تفریح در استانبول خرید است

بسیاری از مسافران ایرانی بخش زیادی از زمان خود را صرف خرید می کنند. تنوع محصولات و قیمت برخی اجناس نسبت به ایران، وسوسه انگیز است. اگر بار اول  سفر استانبول می روید به این فکر کنید از سفرتان چه می خواهید. شما در زمان محدود سفر می خواهید در مراکز خرید استانبول بچرخید و با چند چمدان پر برگردید یا دلتان می خواهد خاطرات دلچسب از گشت و گذار در جاهای دیدنی بسازید؟ مطمئن باشید  کشف زیبایی های یک شهر و معاشرت با مردم تجربه ای لذت بخش تر از خرید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала